T-Mobile sim only

T-Mobile is een van oorsprong Duits telecombedrijf dat sinds 1999 bij ons actief is. In Nederland worden verschillende services aangeboden, zoals abonnementen met een toestel, internet, televisie en zakelijke diensten. Ook biedt het bedrijf verschillende sim only abonnementen aan. Deze pakketten bevatten geen telefoon en zijn er enkel op gericht om mobiele data te kunnen gebruiken en te kunnen bellen met je toestel. Een T-Mobile sim only is voornamelijk voordelig wanneer je nog niet aan een nieuwe smartphone toe bent.

Het aanbod

Er worden verschillende T-Mobile sim only abonnementen aangeboden in variërende groottes. Voordeel is dat je ze vrijwel altijd zelf, naar eigen wens, kunt instellen. Zo kan je kiezen hoeveel data je in de maand wilt gebruiken. De bundels worden regelmatig aangepast aan het gemiddelde datagebruik in Nederland. Medio 2018 kon je kiezen uit 500MB, 1 of 2GB. De hoeveelheid sms’jes is bij de goedkoopste variant 100 en als belbundel kun je kiezen uit 150 of 300 minuten. Verder heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen een looptijd van een jaar of twee jaar. Ook de Go abonnementen hebben een looptijd van één of twee jaar. Deze onderscheiden zich doordat je er onbeperkt mee kunt bellen en sms-en. Deze bundels zijn speciaal voor grootgebruikers. Je kunt namelijk kiezen uit een maandelijkse databundel van 1 GB, 5 GB of 10 GB. Er zijn ook abonnementen met Netflix. De eenmalige aansluitkosten voor deze varianten zijn wel duurder dan bij het basis pakket. Heb je een abbo met toestel en wil je deze verlengen zonder nieuw toestel erbij? Dat kan gewoon, ook met het behoud van je nummer. Ook voor je tablet en laptop zijn er T-Mobile sim only abonnementen beschikbaar, deze geven je altijd en overal toegang tot het 4G netwerk.

Het beste netwerk, volgens tests

Sinds 2015 heeft de provider landelijke dekking met haar 4G netwerk. Dat betekent dat alle klanten gebruik kunnen maken van deze snelle mobiele data. Enkele buitengebieden hebben een minder sterk signaal, maar over het algemeen is de dekking sterk en consistent. De provider heeft zelfs twee jaar op rij de prijs gewonnen voor het beste mobiele netwerk in Nederland, wat aangeeft dat de dekking beter is in vergelijking met andere providers. Daarnaast werkt de provider aan het verbeteren van dit bestaande 4G netwerk. Zo hebben ze alle klanten aan het eind van 2017 in staat gesteld om gebruik te maken van de nieuwe 2600MHz-frequentie, die zorgt voor een verhoogde bandbreedte en dus nog veel sneller mobiel internet. Die snelheden kunnen oplopen tot meer dan 300Mbps. Dit wordt ook wel het 4.5G netwerk genoemd, dus het innovatieve eerste opstapje naar een 5G netwerk. De keuze van je T-Mobile sim only pakket beïnvloedt de snelheid van je mobiele internet. Zo gaan de basis abonnementen niet sneller dan 15 Mb/s, terwijl het meest uitgebreide Go variant een snelheid heeft van 300 MB/s. Een basis abonnement is dus voordeliger, maar ook trager. Ze maken wel allemaal gebruik van het regelmatig al als beste geteste 4G netwerk van Nederland.

De klantenservice

Wanneer je vragen hebt over je T-Mobile sim only pakket, is het wel zo fijn wanneer je snel geholpen wordt. Op het gebied van haar klantenservice scoort de provider gemiddeld 2,5 ster. De provider is met vragen over je bundel te bereiken via de website, social media, e-mail en per telefoon. De website biedt daarnaast meerdere antwoorden op veel gestelde vragen. Deze kan je eerst raadplegen zodat je misschien al een antwoord vindt op jouw vraag. De website geeft live informatie weer over de mogelijke wachttijd bij de verschillende kanalen van de klantenservice. Facebook en Twitter zijn relatief snel, maar wanneer je direct antwoord wilt op je vraag over je T-Mobile sim only pakket, kan je het beste bellen of chatten via de website. Een e-mail sturen is over het algemeen de langzaamste manier om antwoord te krijgen. Wanneer je kiest om te bellen hoef je geen extra kosten te betalen, je belt namelijk gewoon naar een 06-nummer. Klanten die een lage beoordeling geven, klagen voornamelijk over een slechte afhandeling van klachten of over het doorverwijzen naar een bezoek aan de shop.