Simpel sim only abonnementen

Voor een goedkoop abonnement ben je bij Simpel aan het juiste adres. Deze provider uit Amsterdam betrad in 2007 de Nederlandse telecommarkt. Eenvoud en goede service staan hoog in het vaandel. Als je kiest voor Simpel sim only krijg je bijvoorbeeld te maken met een plafond voor maximale controle over je kosten. Daarnaast is er geen sprake van kredietcheck, geniet je van razendsnel internet en mag je gratis bellen. Wie weet overweeg je om een sim only abonnement te nemen. Verdiep je voordat je een keuze maakt altijd in de aanbiedingen, voor- en nadelen van een provider. En schroom niet ook andere opties in ter vergelijking mee te wegen.

Waarom kiezen voor Simpel sim only?

De kans is groot dat je op televisie wel eens de Simpel reclames met vingerpoppetjes voorbij hebt zien komen. De voordelen van dit telecombedrijf worden in de commercial op vrolijke wijze benoemd. Zo heb je de keuze uit een gevarieerd aanbod van abonnementen tegen verschillende prijzen. Deze worden aangeboden met een contractduur van 1 of 2 jaar. Het goedkoopste abonnement begint bij 50 euro voor het eerste jaar, en voor de duurste variant betaal je 200 euro. De kosten zijn afhankelijk van het aantal MB data en de contractduur. Zo heeft de goedkoopste Simpel sim only een contractduur van 2 jaar, terwijl het duurste een jaar geldig is. Je kunt het beste alle abonnementen online met elkaar vergelijken. Op die manier heb je meteen een duidelijk overzicht en is het gemakkelijker om te kiezen. Vrijwel elk abonnement biedt razendsnel 4G internet aan en een downloadsnelheid van 75 Mbps. Dit is niet het enige voordeel. Zo profiteer je ook van gratis nummerbehoud en is er geen kredietcheck voordat je Simpel sim only afsluit. Wel dien je de eerste factuur eenmalig vooruit te betalen. Daarnaast kun je een plafondbedrag instellen zodat je altijd de controle houdt over je maandelijkse kosten.

Netwerk

Sinds de oprichting in 2007 heeft Simpel zich ontwikkeld tot een grote speler op de Nederlandse telecommarkt. De provider is een zogeheten ‘mobile virtual network operator’, afgekort tot MVNO. Dit betekent dat het gebruik maakt van het netwerk van mobiele netwerk aanbieder. In Nederland zijn dit KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2. Van 2007 tot 2010 maakte men gebruik van het netwerk van KPN. Na drie jaar veranderde dit in T-Mobile toen ze door dit bedrijf werd overgenomen. In 2014 werden ze weer zelfstandig en dus losgekoppeld van T-Mobile. Maar ze maken wel nog steeds gebruik van het netwerk van de magenta provider. Als prijsvechter bieden zie standaard 3G aan voor mobiel internet. Voor een iets hogere prijs is het ook mogelijk om 4G en 4G+ internet in huis te halen. Daarbij geniet je van sneller en stabieler internet. Daardoor is het nog leuker om je favoriete tv-programma’s online te kijken! Simpel sim only is ideaal als je goedkoop, snel en stabiel internet wilt. Klanten zijn zeer tevreden over het mobiele netwerk van deze provider, maar geven aan dat de klantenservice nog iets verbeterd kan worden. De provider richt zich meer op het aanbieden van voordelige abonnementen dan het uitbouwen van de klantenservice.

Website en service

Zoals de naam van deze mobiele provider al aangeeft moet de service naar de klant simpel en overzichtelijk te zijn. De website is daar een duidelijk voorbeeld van. De abonnementen en aanbiedingen worden overzichtelijk in beeld gebracht. Zo vind je op de hoofdpagina alle kortingsacties van deze prijsvechter. Lees de voorwaarden van deze aanbiedingen altijd goed door. Zo kom je nooit voor onaangename verrassingen te staan! De prijs van een Simpel sim only aanbieding geldt bijvoorbeeld alleen bij een contractduur van 2 jaar. Dit geldt ook voor de toestelprijzen. Heb je vragen en opmerkingen? Raadpleeg dan de klantenservice van de provider. De website heeft een speciale pagina waar alle vragen zijn onderverdeeld in verschillende thema’s, waaronder ‘bestellen en nummerbehoud’, ‘storing en werkzaamheden’ en ‘netwerk en toestellen’. Je kunt dan ook een groot deel van de diensten online afhandelen. Het nadeel hiervan is echter dat je niet altijd snel antwoord krijgt. Dit is dan ook een klacht die regelmatig voorkomt. Bij urgente vragen kun je de klantenservice het beste even mailen of bellen. Eventueel staat er op Facebook en Twitter ook een webcare team klaar om je vragen te beantwoorden. Deze is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 21.00 uur, en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur.