Hollandsnieuwe sim only

Deze telecomprovider is opgericht in 2011. Hoewel het een volledige dochter is van Vodafone opereert men geheel zelfstandig. Het abonnement met de naam hollandsnieuwe sim only is al vanaf de introductie zeer populair. Dit heeft vooral te maken met de zeer scherpe tarieven die ze aanbieden. Hollandsnieuwe streeft ernaar mobiele telefonie weer begrijpelijk te maken voor de abonnees. Een nuchtere aanpak met veel voordeel en openheid van zaken. Je krijgt dan ook de volledige controle over je uitgavepatroon. Je leest er hier alles over.

Abonnementen portfolio

Een van de zeer gewaardeerde voordelen van het sim only abonnement zijn de lage kosten. Je hoeft bijvoorbeeld geen toestellening af te sluiten en dus vindt er ook geen BKR registratie plaats. Bij hollandsnieuwe sim only stel je zelf je bundel samen en je hebt daarin vrij veel keuze. Nadat je je als consument of als zakelijk gebruiker hebt geregistreerd kies je voor een looptijd van ofwel 1 jaar dan wel 2 jaar. Het 2-jarige abonnement is hierbij iets voordeliger. Daarna volgt de meest belangrijke keuze, namelijk die van je bundel. Op de site word je door middel van een bundeladvies in deze keuze begeleid. Uiteindelijk kun je kiezen voor een bundel van 1000 MB, minuten of sms’jes, 2000, 3000 of 4000. Daarbij is het vrij lastig om buiten je gekozen bundel te gaan. Zo krijg je tijdig een bericht wanneer je je maandelijkse tegoed verbruikt hebt. Op dat moment ben jij degene die bepaalt of je meer tegoed wilt aanschaffen. Dit heeft tot gevolg dat onverwacht hoge kosten niet aan de orde zijn. Een andere fijne bijkomstigheid is dat je je extra tegoed bij hollandsnieuwe tegen een lager tarief aanschaft.

Netwerk

Hollandsnieuwe is een zogeheten MVNO telecomprovider. MVNO staat voor Mobile Virtual Network Operator. Dit betekent ze geen eigen netwerk en zendmasten heeft, maar gebruik maakt van het netwerk van een Mobile Network Operator (MNO). De vier Nederlandse telecomproviders met een licentie zijn KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2. Het laat zich eenvoudig raden ze als dochter van Vodafone gebruik maakt van dit netwerk. Daarbij biedt men als een van de laatsten in ons land sinds januari 2017 ook 4G aan. Bij ieder sim only abonnement wordt 4G aangeboden. In de praktijk betekent dit dat je bij 4G maximaal met 150 Mbps kunt downloaden en 50 Mbps kunt uploaden. Of je die maximale snelheden zult halen hangt van diverse factoren af. Het bereik op de locatie waar je je bevindt, bijvoorbeeld. Binnen en in onbewoonde gebieden (bos) is dat soms iets minder goed. Waar (nog) geen 4G dekking is heb je wel toegang tot het 3G netwerk. Daarvan is de maximale downloadsnelheid 25 Mbps, hoewel dat in de praktijk eerder tussen de 2 en 4 Mbps ligt. Een zelfde soort verschil is bij de maximale uploadsnelheid van het 3G netwerk van toepassing. Deze ligt rond 3,6 Mbps, praktisch echter tussen de 0,7 en 1,1 Mbps.

Klantenservice

De klantenservice wordt vooral vormgegeven door Anouk, de virtuele assistente. Hoewel Anouk zeer behulpzaam wil zijn, wordt ze niet door alle (potentiële) klanten evenzeer gewaardeerd. Kom je er bijvoorbeeld niet uit en wil je telefonisch contact, dan wil het bij deze provider nogal eens gebeuren dat je langdurig in de wacht komt te staan. Daarbij komt dat als je nog geen hollandsnieuwe sim only klant bent, maar het wel graag wil worden, je de gebruikelijk belkosten moet betalen. Gecombineerd met de soms erg lange wachttijden begrijp je waarom je hier op internet veel reviews over leest. Wanneer je echter geen behoefte hebt aan telefonisch contact en de hulp van Anouk voldoende vindt, dan is dit een zeer geschikte telecomprovider en inderdaad zeer voordelig. Op de site vind je veel informatie over je abonnement en kun je redelijk eenvoudig je persoonlijke vragen en problemen met hollandsnieuwe sim only zelf oplossen. Mocht je alsnog een vraag hebben, dan kun je natuurlijk altijd bellen, maar je krijgt sneller en uitgebreider antwoord wanneer je een mail stuurt.