Vodafone: abonnement met toestel

Vodafone, afkorting van ‘Voice data fone’, werd in 1982 in Groot Brittannië opgericht. In Nederland zette de operator voet aan land met de start van Libertel, in 1995. De Britse provider was namelijk een van de aandeelhouders die aan de wieg van de Nederlandse provider stonden. In 2002 verdween de naam Libertel. Vandaag de dag is het succes nog steeds gestoeld op de drie focuspunten van een omvangrijke reorganisatie in 2006. Zo is de telecomprovider vertegenwoordigd in de opkomende markten, genereert het bedrijf het grootste inkomstendeel in Europa en staat innovatieve technologie hoog op de prioriteitenlijst. Met hoofdkantoor in Newbury, Groot Brittannië, bieden ze wereldwijd een veelzijdig assortiment aan.

Abonnementen portfolio

Wil je vooral bereikbaar zijn? Dan is het basisabonnement met de naam Start allicht echt iets voor jou. Wil je veel internetten en/of bellen? Dan kom je al gauw bij een Red abonnement uit. Die zijn er in drie varianten, zoals die met 10GB data waarbij je onbeperkt kunt bellen en sms’jes kunt versturen. Ditzelfde geldt voor Red Essential alleen krijg je hierbij minder data, 3GB om precies te zijn. Ben je een veelvuldig gebruiker, dan kun je als derde variant kiezen voor Red Super. Hierbij krijg je maar liefst 20GB aan data. Een fijne bijkomstigheid: de eerste drie maanden krijg je bij alle Red abonnementen onbeperkt data in Nederland. Na dit kwartaal weet je precies hoeveel data je gebruikt. In die periode kun je dan zonder extra kosten bepalen welke databundel het best bij jouw past. Overigens geeft Vodafone bij alle Red varianten ook 100 belminuten naar de EU. De roaming kosten vanuit het buitenland zijn afgeschaft, maar voor bellen van Nederland naar het buitenland geldt nog altijd het buiten-de-bundel tarief. Kies je voor een abonnement met toestel, let dan even op de telefoonwaarde. Sinds mei 2017 worden telefoonleningen van € 250 of meer bij het BKR geregistreerd. Dit kan gevolgen hebben voor het afsluiten van toekomstige leningen.

Netwerk

Het 4G-netwerk van Vodafone is erg snel. Zo heb je op sommige locaties in Nederland zelfs verbinding met het 4G+ netwerk. Hiermee merk je nagenoeg geen verschil met de snelheid via de vaste kabel. Het 4G+ netwerk is zodoende ideaal voor downloaden, streamen en online gamen. Voordat je nu al te enthousiast raakt, de werkelijke snelheid van het netwerk is afhankelijk van een aantal factoren. Je toesteltype is bijvoorbeeld van invloed en ook je locatie in Nederland. Daarnaast kan ook de drukte op het netwerk, veel mensen die tegelijk gebruik maken van het netwerk via dezelfde mast, van invloed zijn. Sowieso heb je in een bos een mindere dekking dan in de grote stad. Om consumenten hierin duidelijkheid te verschaffen heeft Vodafone modules in rondrijdende taxi’s geplaatst. Deze meten continu de werkelijke snelheid op verschillende locaties in Nederland. Op de site zie je op de dekkingskaart waar je welke snelheid kunt verwachten. Ook kun je daarvoor gebruik maken van de handige Net Perform App van de provider. We raden je zeker aan om een van beide methoden zorgvuldig te raadplegen alvorens bijvoorbeeld een abonnement met toestel aan te schaffen.

Zakelijke producten op maat

Vodafone biedt ook voor zakelijke gebruikers een breed scala aan abonnementsvormen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen drie hoofdgroepen: het kleinbedrijf, het middenbedrijf en het grootbedrijf. Bij het kleinbedrijf gaat het dan om 1 tot en met 29 medewerkers, bij het middenbedrijf om 30 tot en met 249 medewerkers en bij het grootbedrijf om 250 medewerkers of meer. Is het aantal medewerkers niet zozeer op jouw onderneming van toepassing, dan kun je ook kiezen uit de diverse brancheaanbiedingen. Retail, Finance, Dienstverlening, Zorg, Overheid, Bouw, Multinational of een andere branche. Kortom, voor iedere branche is een geschikt zakelijk abonnement te vinden. Stuk voor stuk worden ze gekenmerkt door een hoge mate van klantgerichtheid. De deskundige adviseurs van de telecomprovider weten precies wat je in welke branche aan communicatiemiddelen nodig hebt. Dat is wel zo prettig. Zo gebruikt meer dan 40 procent van de zorginstellingen diverse applicaties voor direct cliëntencontact. Bij de overheid proberen ze door slimme telecomtechnologie burgers meer te betrekken en de dienstverlening te optimaliseren. Of wat te denken van het gebruik van sociale mediakanalen in de Retail branche? Vandaag de dag onmisbaar en de rode operator speelt hier uitstekend op in.

Gebruiksvriendelijke klantenservice

Vodafone heeft een goede klantenservice duidelijk hoog in het vaandel staan. Dit blijkt onder andere uit de speciale pagina die hieraan op hun site gewijd is. Onder Support krijg je een keuze uit diverse manieren om contact met de telecomprovider op te nemen. Ook zie je hier heel eenvoudig waar je terecht kunt voor welk type vraag. Ze gaan hierin zelfs zover dat de klantenservice 24/7 bereikbaar is: ‘je mag ons wakker maken wanneer je iets niet kunt vinden.’ Dit doe je vervolgens via Twitter of Facebook want ook daar is de telecomprovider vertegenwoordigd. In tegenstelling tot sommige andere aanbieders nodigt Vodafone je juist uit om telefonisch contact op te nemen wanneer je een vraag hebt. Tegenwoordig mag dit welhaast een uitzondering genoemd worden. Online chatten behoort eveneens tot de mogelijkheden en er is een speciaal Forum ontwikkeld. Heb je liever face-to-face contact? Ook dat kan. De telecomprovider heeft winkelfilialen door heel Nederland waardoor er altijd wel eentje bij jou in de buurt is te vinden. Op de site staat een handig overzicht van winkels bij jou in de buurt. Zodra je er op eentje klikt, ontvouwt zich een schermpje met daarop het adres en de openingstijden.

Fusievoordelen van Vodafone en Ziggo

Sinds januari 2017 zijn Vodafone en Ziggo samengegaan op de Nederlandse markt. In VodafoneZiggo worden de beste eigenschappen van beide partijen verenigd. Hierdoor zijn ze in staat om bestaande dienstverlening te optimaliseren en om innovatieve communicatie- en entertainmentdiensten aan consumenten en bedrijven aan te bieden. Vodafone brengt hierbij een prima landelijke dekking in met mobiele 2G, 3G, 4G en 4G+ netwerken. Ziggo neemt op haar beurt een snel breedbandnetwerk mee. Dit op zich geeft al veel voordelen qua gebruikersgemak, maar het samen gaan geeft ook voordelen voor je portemonnee. Wanneer je bijvoorbeeld een abonnement met toestel afsluit, worden er ook continu talloze aanbiedingen geboden wanneer je daarbij ook digitale TV en internet van Ziggo hebt. Zelf noemen ze het de non-stop gratis extra’s per maand en daarmee is niets teveel gezegd. Voorbeelden van deze non-stop gratis extra’s zijn een leuk kortingsbedrag per maand en dubbele data voor je smartphone. Bij Ziggo krijg je dan bijvoorbeeld een extra TV pakket en tegelijkertijd een gratis internetbeveiligingspakket. Het extra TV pakket mag je zelf kiezen. Ziggo Sport en Movies & Series XL zijn hierbij zeer populair.