Ben

Ben begon ooit met het opzetten van z’n eigen netwerk. Hierbij vonden ze kwaliteit en flexibiliteit belangrijk. In het begin was de provider alleen bekend in de randstad. Al snel groeide het bedrijf uit tot een iconische mobiele dienstverlener voor heel Nederland. T-mobile besloot uiteindelijk Ben op te kopen en het merk te schrappen. In 2006 besloten ze het merk terug op de markt te brengen als MVNO op het T-mobile netwerk. Vandaag de dag is het een zelfstandig onderdeel van T-mobile, maar draait het bedrijf niet meer op z’n eigen netwerk.

Abonnement met of zonder toestel

Je kan bij Ben zowel een sim only of een abonnement met toestel afsluiten. Een verschil met andere providers is dat ze niet de nieuwste toestellen aanbieden maar prijsbewuste keuzes maken. Je komt hier dus niet de nieuwste iPhone of Samsung tegen. Daar staat tegenover dat ze altijd de scherpste prijs voor een abonnement aanbieden. Voor het toestel zelf kan je eenmalig een bedrag bijbetalen of een lening afsluiten. Bij een lening betaal je in maandelijkse termijnen zonder rente je toestel af. Als je een lening afsluit voor € 250 of meer, dan wordt je officieel aangemeld bij het BKR. Ben kiest er daarom bewust voor om goedkopere of oudere modellen in het assortiment op te nemen. Je valt hierdoor niet onder de BKR regeling. Als je een lening afsluit met BKR melding, dan staat dit aangegeven. Uniek bij deze provider zijn de refurbished toestellen. Dat zijn tweedehands smartphones die opgeknapt zijn met een nieuwe accu en eventueel andere updates zodat ze weer zo goed als nieuw zijn. Op een refurbished telefoon zit 24 maanden garantie. In aanschaf zijn ze natuurlijk veel; goedkoper en vaak is een BKR registratie dan niet nodig.

Netwerk

Ben is een MVNO, ofwel mobile virtual network operator. Die hebben geen eigen netwerk of zendmasten maar maken gebruik van het mobiele netwerk van een van de vier MNO’s die Nederland telt. In het geval van Ben is dat T-Mobile, een van de beste mobiele netwerken van Nederland. De dekking van bijvoorbeeld het 4G netwerk is in Nederland goed geregeld. Als je een mobiel abonnement bij Ben afsluit word je aangesloten op het netwerk van T-mobile. Kies je voor een 4G variant, dan kan de maximale internetsnelheid oplopen tot 100 Mbit per seconde, ofwel zo’n 12MB. Via de website van de provider kan je zien in welke plaatsen je een goed bereik hebt. Standaard krijgen alle toestellen toegang tot het 3G netwerk. Voor een klein bedrag per maand kan je gebruik maken van het 4G netwerk van T-mobile. Het 4G netwerk is tot wel 6 keer sneller, dan het standaard 3G netwerk. Dit is vooral van belang als je met je smartphone online wilt gaan gamen of video kijken.

Klantenservice

Heb je een vraag over je abonnement met toestel? Je kan de meest gestelde vragen terugvinden op de website. De kans is groot dat jouw vraag ertussen staat. Heb je geen dringende vraag en wil je deze graag online stellen? In het forum kan je een vraag stellen aan andere forumleden. Je kan hier bijvoorbeeld een technische vraag stellen over je telefoon. Of als je ergens niet uitkomt en je geen zin hebt om de klantenservice te bellen. Naast een antwoord van andere leden krijg je binnen één werkdag een reactie van een klantenservice medewerker. Heb je een vraag die je liever niet openbaar stelt? Je kan tijdens werktijden bellen met de klantenservice. Helaas is de klantenservice niet in het weekend geopend. Als je op telefoon klikt via de website zie je direct de actuele wachttijd. Je ziet meteen of je lang in de wacht staat voor je vragen aan de klantenservice. Heb je geen tijd om te bellen? Je kan via Social Media je vragen stellen. Via Facebook kan je vragen via een privébericht stellen. Binnen één werkdag krijg je een antwoord op je vraag. Uiteraard kan je een vraag ook via Twitter stellen aan de klantenservice.

Extra diensten

Ben is anders dan de gemiddelde provider. Een mooi voorbeeld is een speciaal abonnement voor studenten. Je betaalt als student geen aansluitkosten en je krijgt standaard 4G erbij. Nog een voordeel is dat je maandelijks je bundel kan wijzigen als student. Je kan je bel of sms bundel één keer per maand verhogen of verlagen. Dit kan je doen als blijkt dat je deze maand belminuten tekort gaat komen. Het is vaak goedkoper om een hogere belbundel te nemen, dan over je bundel heen te gaan. Via de website of app kan je direct je bundel wijzigen. Een andere extra dienstverlening bij de sim only abonnementen is dat je ze maandelijks kan opzeggen. Dit is handig als je bijvoorbeeld toch wil overstappen naar een abonnement met toestel. Een andere extra service is de MB pauze. Als je over je databundel heel dreigt te gaan kan je automatisch je data op pauze zetten. Je voorkomt zo een hoge nabetaling aan het eind van de maand omdat je databundel op is en je niet automatisch buiten je bundel kosten kunt maken.

De website

Bij Ben regel je bijna al je zaken rondom je mobiele abonnement via de website. Het is belangrijk dat de website duidelijk en overzichtelijk is.Als klant kan je alles online afhandelen. Eventueel kan je als bestaande klant de app downloaden zodat je op elk moment weet hoeveel data en belminuten je al verbruikt hebt en of de rekening al betaald is. De provider zelf heeft geen speciale aanbiedingen. In plaats van een scherpe aanbieding bieden ze altijd een lage prijs. Als je een toestel aanklikt kan je direct zien wat dat toestel je per maand gaat kosten. Bij elk toestel staan alle voorwaarden duidelijk aangegeven. Ook daar waar het gaat om een lening als je een abonnement met toestel afsluit. Daarbij geeft de provider de totale waarde van je toestel aan. Je ziet zo direct of je bij deze lening wordt aangemeld bij het BKR. Duidelijkheid en eerlijke adviezen zijn het devies. In onze shop kun je alle aanbiedingen, al dan niet met toestel, makkelijk kiezen en afsluiten.