Tele2 sim only abonnementen

Tele2 is al langer actief in Nederland als virtuele provider, maar heeft sinds enkele jaren ook een eigen 4G netwerk. Het van oorsprong Zweedse bedrijf heeft hiermee laten zien dat het mogelijk is om als nieuwe speler de ‘gesloten’ markt van telecomaanbieders te betreden. In 2017 is het bedrijf flink gegroeid ten opzichte van het voorgaande jaar, door de introductie van betaalbare Tele2 sim only abonnementen met onbeperkt internet. Maar kan het Tele2 netwerk wel op tegen de gevestigde providers? En wat zijn de voordelen van Tele2 sim only?

Tele2 sim only is razend populair

Het heeft verschillende voordelen om een Tele2 sim only abonnement te nemen. Omdat er geen toestel bij Tele2 sim only inbegrepen zit, zijn de maandelijkse kosten een stuk lager dan bij een abonnement met toestel. Tevens is een abonnement met toestel een lening waarbij je voor een toestel boven de 250 euro ook een BKR registratie krijgt. Vaak is een telefoon na een abonnementsduur van 1 of 2 jaar nog prima te gebruiken. Veel mensen kiezen daarom voor Tele2 sim only, zodat het toestel langer dan de abonnementsperiode gebruikt kan worden. Bij het overstappen naar een sim only abonnement hoef je niet bang te zijn dat je een ander telefoonnummer moet kiezen. Je kunt je oude nummer makkelijk over laten zetten naar de nieuwe simkaart. De Tele2 sim only abonnementen zijn heel populair. Niet voor niets is de kwartaalomzet van Tele2 in een jaar tijd met meer dan 40% toegenomen. Het bedrijf heeft namelijk het eerste sim only abonnement op de markt gezet met onbeperkt internet tegen lage maandelijkse kosten. Daarbij zijn de Tele2 sim only abonnementen maandelijks opzegbaar, terwijl je bij andere providers vaak een jaar of zelfs 2 jaar aan een abonnement vast zit.

Het Tele2 netwerk

Tele2 was oorspronkelijk de eerste virtuele provider in Nederland, maar heeft inmiddels een eigen 4G netwerk met landelijke dekking. Dit heeft Tele2 gedaan door 4G frequenties te kopen in de frequentieveiling van 2012. Vanaf die tijd is Tele2 bezig geweest met het aanleggen van het eigen 4G netwerk, waarbij de overgang op het eigen netwerk stapsgewijs heeft plaatsgevonden. Bij alle sim only abonnementen van Tele2 krijg je landelijke 4G dekking met een maximum downloadsnelheid van 225 Mb/s en een maximale upload snelheid van 50 Mb/s. Tele2 heeft geen eigen 2G en 3G netwerk, maar maakt hiervoor gebruik van de netwerken van andere providers. Zelf zegt het bedrijf dat dit een groot voordeel is, omdat ze niet hoeven op te draaien voor de kosten van het onderhouden van deze ‘oude’ netwerken. Voor de 2G en de 3G verbinding wordt gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile. Je hebt bij alle Tele2 sim only abonnementen beschikking over 2G, 3G en 4G, maar het bedrijf heeft geen Tele2 sim only abonnementen zonder 4G. Inmiddels heeft Tele2 dus een betrouwbaar 4G netwerk opgebouwd waarmee het de strijd aan kan gaan tegen de gevestigde orde.

Uitstekende klantenservice

Elk jaar wordt er onderzoek gedaan naar de beste mobiele provider van Nederland. Tijdens het onderzoek worden providers vergeleken op allerlei punten, zoals: klantenservice (klantenbeoordelingen, responstijd) en het netwerk (dekking, maximum snelheid). Tele2 is in 2017 uitgeroepen tot de beste mobiele provider, mede door Tele2 sim only met een grote databundel voor een lage prijs. De klantenservice van Tele2 scoorde in dit onderzoek vooral goed op klantvriendelijkheid en eerlijkheid, waarbij Tele2 ook nog eens de kortste telefonische wachttijd van alle Nederlandse providers heeft. Wel schiet de klantenservice van Tele2 tekort op het gebied van deskundigheid. Via de online klantenservice krijg je bij Tele2 een goed antwoord, maar je moet gemiddeld genomen wel 16 minuten wachten op dit antwoord. Alle factoren meegenomen staat Tele2 in dit onderzoek op het gebied van klantenservice op de tweede plek van totaal 10 providers. Op de website is veel informatie te vinden, zoals: uitleg over de factuur, toestelhulp en mobiel internet in het buitenland. Ook is er op de website een forum te vinden waar je vragen kunt stellen, waarna je door andere forumgebruikers (of een Tele2 medewerker) wordt geholpen.