sim only abonnementen van T-Mobile

T-mobile is een van oorsprong Duits telecombedrijf dat sinds 1999 bij ons actief is. In Nederland worden verschillende services aangeboden zoals abonnementen met een toestel, internet, televisie en zakelijke diensten. Ook biedt het bedrijf verschillende T-mobile sim only abonnementen aan. Deze pakketten bevatten geen telefoon en zijn er enkel op gericht om mobiele data te kunnen gebruiken en te kunnen bellen met je toestel. Een T-mobile sim only abonnement is voornamelijk voordelig wanneer je nog niet aan een nieuwe smartphone toe bent.

Het aanbod

Er worden verschillende T-Mobile sim only abonnementen aangeboden in variërende groottes. Het basis abonnement is samen te stellen naar je eigen wensen. Zo kan je kiezen hoeveel data je in de maand wilt gebruiken (500 MB, 1 GB of 2 GB). De hoeveelheid belminuten en sms'jes is vastgesteld op 150 belminuten en 100 sms'jes. Hier heb je dus geen keuze in. Verder heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen een looptijd van een jaar of twee jaar. Ook de Go Sim only abonnementen van T-mobile hebben een looptijd van één of twee jaar. Deze T-mobile sim only abonnementen onderscheiden zich doordat je er onbeperkt mee kunt bellen en sms’en. Deze bundels zijn speciaal voor grootgebruikers. Je kunt namelijk kiezen uit een maandelijkse databundel van 1 GB, 5 GB of 10 GB. Er zijn ook abonnementen met Netflix. De eenmalige aansluitkosten voor deze sim only abonnementen zijn wel duurder dan het basis sim only pakket. Heb je een abonnement met toestel en wil je deze verlengen met een sim only abonnement? Dat kan gewoon bij T-mobile, ook met het behoud van je nummer. Ook voor je tablet en laptop zijn er T-mobile sim only abonnementen beschikbaar. Deze geven je altijd en overal toegang tot het 4G netwerk van T-mobile.

T-mobile heeft een van de betere netwerken

Sinds 2015 heeft T-mobile landelijke dekking met het 4G netwerk. Dat betekent dat alle klanten gebruik kunnen maken van deze snelle mobiele data. Enkele buitengebieden hebben een minder sterk signaal, maar over het algemeen is de dekking van T-mobile sterk en consistent. De provider heeft zelfs twee jaar op rij de prijs gewonnen voor het beste mobiele netwerk in Nederland, wat aangeeft dat de dekking beter is in vergelijking met andere providers. Daarnaast werkt de provider aan het verbeteren van dit bestaande 4G netwerk. Zo wil T-mobile alle klanten aan het eind van 2017 de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van de nieuwe 2600MHz frequentie, die zorgt voor een verhoogde bandbreedte van 120Mbps. Dit noemt T-mobile ook wel het 4.5G netwerk, dus het innovatieve eerste opstapje naar een 5G netwerk. Dit 5G netwerk moet met de verbeterde techniek steeds makkelijker uit te rollen zijn. De keuze van je T-mobile sim only pakket beïnvloedt de snelheid van je mobiele internet. Zo gaan de basis sim only abonnementen niet sneller dan 15 Mb/s, terwijl het meest uitgebreide Go sim only abonnement een snelheid heeft van 300 MB/s. Een basis sim only abonnement is dus voordeliger, maar ook trager. Alle abonnementen maken wel gebruik van het 4G netwerk van T-mobile.

Wanneer je vragen hebt over je T-mobile sim only pakket, is het wel zo fijn wanneer je snel geholpen wordt. Op het gebied van klantenservice scoort T-mobile gemiddeld 2,5 ster. De provider is met vragen over je T-Mobile sim only bundel te bereiken via de website, social media, e-mail en per telefoon. De website biedt daarnaast meerdere antwoorden op veelgestelde vragen die je over je T-mobile sim only pakket zou kunnen hebben. Deze kun je eerst raadplegen zodat je misschien al een antwoord vindt op de vraag over je T-mobile sim only bundel. De website geeft live informatie weer over de mogelijke wachttijd bij de verschillende kanalen van de klantenservice. Facebook en Twitter zijn relatief snel, maar wanneer je direct antwoord wil op je vraag over je T-mobile sim only pakket, kan je het beste bellen of chatten via de website. Een e-mail sturen is over het algemeen de langzaamste manier om antwoord te krijgen. Wanneer je kiest om te bellen hoef je geen extra kosten te betalen. Je belt namelijk gewoon naar een 06-nummer. Klanten die T-mobile een lage beoordeling geven, klagen voornamelijk over een slechte afhandeling van klachten of over het doorverwijzen naar een bezoek aan de T-mobile shop.