Bestelling betalen

Je kunt bij ons de volgende veilige betaalmethodes gebruiken:

iDeal

Kies je voor betalen met iDeal, dan kun je tijdens het bestellen direct inloggen op je eigen bankrekening. Je rekent af in de vertrouwde betaalomgeving die wordt beveiligd door je bank en kunt daarna je bestelling verder afronden. Na het betalen via iDeal staat jouw bestelling direct geregistreerd als “Betaald” en wordt de bestelling door ons in behandeling genomen.

  • ABN AMRO
  • ING
  • Rabobank
  • SNS Bank
  • Friesland Bank
  • ASN Bank
  • Regio Bank
  • Triodos Bank
  • Van Landschot Bank

Voor een betaling met iDeal worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Bankoverschrijving

Kies je voor vooruitbetalen per bank, dan bevestigt onze website automatisch per e-mail dat je je bestelling hebt geplaatst. In het vervolgscherm op de website zie je jouw factuurnummer en het rekeningnummer van DutchDo B.V. waarnaar je het totaalbedrag voor je bestelling kunt overboeken. Vermeld het factuurnummer als kenmerk bij je betaling.

Houd rekening met een verwerkingstijd van 2 tot 3 werkdagen bij je bank. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, krijg je een e-mailbevestiging van ons en nemen wij de bestelling verder in behandeling. Heb je 3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling nog altijd geen bevestiging van je betaling ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of telefonisch via 043-7820543.

De levertijden op de website gaan in zodra de betaling bij ons is ontvangen. Wil je de verzending van je bestelling versnellen, maak dan geen gebruik van een bankoverschrijving en kies voor een andere, sneller verwerkte betaalmogelijkheid, bijvoorbeeld iDeal.

Voor een betaling met bankoverschrijving worden geen extra kosten in rekening gebracht.

PayPal

Een betaling via PayPal verloopt via de website van PayPal. Heb je al een account bij PayPal, dan word je bij de betaling doorgeleid naar de website van PayPal en kun je via de bekende, gemakkelijke manier betalen.

Heb je nog geen PayPal account, dan zal de PayPal website je door de stappen leiden om een account, gekoppeld aan je creditcard of bankrekening, aan te maken. Hierna kun je overgaan tot de betaling.

Betaal je met PayPal, dan staat jouw bestelling direct geregistreerd als “betaald” en nemen we je bestelling dezelfde (werk)dag in behandeling.

De kosten voor betalen met PayPal bedragen €0,85 per bestelling.

Creditcard & European Payment Options

Het is ook mogelijk om je bestelling met CreditCard te betalen, of met de online betaalmethodes V-Pay, Mister Cash, Giropay en Sofortbanking. Wij accepteren onder andere de volgende CreditCards:

  • Mastercard
  • Maestro
  • VISA

De kosten voor betalen met deze betaalmethodes bedragen €0,85 per bestelling.

Rembours

Een bestelling onder rembours is mogelijk zonder extra kosten als je voor meer dan €100,- bestelt bij DutchDo. Bestel je voor minder dan €100,-, dan wordt er voor een bestelling onder rembours nog €20,- extra in rekening gebracht. Bij een bestelling onder rembours betaal je de bestelling contant aan de vervoerder (PostNL) bij aflevering van het pakket, of bij het ophalen van je bestelling op een afhaallocatie. Je kunt bij de aflevering alleen contant betalen, de bezorger van PostNL heeft geen pinautomaat of wisselgeld bij zich.

De kosten voor een betaling onder rembours bedragen:

  • €6,00 voor een rembours zending naar een PostNL afhaallocatie
  • €9,00 voor een rembours zending naar het door jou opgegeven adres
  • €20,00 extra voor een rembours bestelling met een waarde onder de €100,-

Op rekening

Als zakelijke klant heb je de mogelijkheid om een bestelling op rekening te plaatsen. Deze optie verschijnt bij het afrekenen wanneer je kiest voor de optie “zakelijk”. Wanneer je je bestelling afrondt, worden je gegevens gecontroleerd door de creditmanagement afdeling van onze betaalpartner. Daarnaast beoordelen we elke bestelling zelf. We hanteren een standaard betaaltermijn van 30 dagen.

Afwijkende betaaltermijn bespreken of andere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of telefonisch via 043-7820543.

Voor een zakelijke bestelling op rekening gelden andere levertijden dan voor een particuliere bestelling. Op werkdagen voor 17:00 uur besteld betekent, mits voorradig, dezelfde dag nog verzonden.

De kosten voor deze betaalmethode bedragen €2,95 als je alleen een factuur per e-mail wilt ontvangen, €3,95 als je kiest voor een factuur per post en per e-mail.

Achteraf betalen

Je kunt ervoor kiezen om een bestelling te plaatsen die je pas na levering hoeft te betalen. Op de afrekenpagina kies je dan de betaalmethode “Achteraf betalen”.

Voor deze betaalmethode hebben wij gegevens van je nodig die bij andere betaalmethodes niet vereist zijn. Deze gegevens worden gebruikt door onze betaalpartner om te controleren of jouw aanvraag voor “Achteraf betalen” wordt geaccepteerd. Na acceptatie wordt je bestelling direct afgehandeld en verzonden volgens de aangegeven levertijden.

Je ontvangt van onze betaalpartner een factuur en een acceptgiro. De factuur dient binnen 2 weken na ontvangst van de bestelling aan onze betaalpartner te zijn voldaan.

De kosten voor deze betaalmethode bedragen €0,99 als je alleen een factuur per e-mail wilt ontvangen, €1,49 als je een factuur per post en per e-mail wilt ontvangen.

Verzendkosten

DutchDo wil de kosten voor het verzenden van de bestelling natuurlijk zo laag mogelijk houden. Dit doen we door bijvoorbeeld kleine producten per post te versturen in een bubbelenvelop, in plaats van een doos. Wanneer de waarde van een bestelling meer is dan een bedrag van € 50,- dan zijn de verzendkosten voor ons. Is de bestelling kleiner dan een bedrag van € 50,- dan zijn de verzendkosten altijd € 2,95.