Telfort

Telfort werd opgericht als prijsvechter voor vaste telefonie. Al snel nam de telefonie z’n toevlucht en kwamen er mobiele telefoons. Vandaag de dag staat de provider bekend als een prijsvechter voor mobiele telefonie. In 2005 werd het bedrijf overgenomen door KPN. Telfort heeft hierdoor geen eigen netwerk meer. De mobiele abonnementen worden afgesloten op het netwerk van KPN. Als zusterbedrijf proberen ze een goedkoop alternatief te bieden voor KPN. Als één van de eerste providers boden ze in 2006 een sim only abonnement aan. Via onze site kun je de verschillende abonnementen met en zonder toestel bekijken.

Abonnement met toestel afsluiten

Een abonnement met toestel is altijd met een lening. Je neemt een krediet voor het toestel dat je graag wil hebben. Bij Telfort kies je eerst een abonnement uit voor één of twee jaar. In de tweede stap sluit je een lening af voor je toestel. Je geeft zelf aan hoeveel je maximaal wil lenen. Dit bedrag betaal je over één of twee jaar aan Telfort terug. Na afloop van de lening is het toestel van jou. Je kan er ook voor kiezen om tien euro per maand te lenen en het andere deel bij te betalen. Sluit je een lening af die hoger is dan € 250? Dan wordt je lening officieel aangemeld bij het BKR. Uniek bij een abonnement met toestel bij Telfort is dat je belminuten en data altijd mee mag nemen. Stel dat je aan het einde van de maand nog 1 GB aan data over hebt, dan mag je dit meenemen naar de volgende maand. Dit mag je tot maximaal 3 maanden doen. Je kan zo data opsparen voor als je op vakantie gaat. Als je aan het einde van je abonnement met toestel besluit om te gaan verlengen, profiteer je altijd van een scherpe aanbieding. Je krijgt bijvoorbeeld gratis extra data of belminuten. Dit is één van de voordelen van klant zijn bij Telfort.

Netwerk en bereik

Telfort is een zusterbedrijf van KPN en heeft geen eigen netwerk. Telfort is de prijsvechter van KPN en biedt voordelig abonnementen aan. Doordat de provider gebruikmaakt van het netwerk van KPN, is er altijd een uitstekend bereik. Een groot deel van Nederland heeft een 4G dekking op het KPN netwerk. Er zijn slechts enkele plekken in Nederland die niet door het netwerk gedekt worden. Het 4G netwerk waarop Telfort mag draaien heeft een gemiddelde downloadsnelheid van 20MB/s en 10MB/s uploadsnelheid. Niet alleen het internet is snel maar het bereik is ook goed geregeld. Je hebt bijna overal in Nederland een uitstekend bereik. Qua bereik, 4G en snelheid liggen de vier grote providers in Nederland dichtbij elkaar. KPN staat op de tweede plaats en heeft een prima bereik in Nederland. Telfort biedt naast abonnementen met toestel ook sim only abonnementen. Binnen 24 uur kan je een nieuw sim only abonnement afsluiten. Gaat je toestel na 3 maanden kapot? Je kan na drie maanden je abonnement omzetten naar een toestelabonnement. Je hoeft zo niet twee jaar te wachten tot je alsnog kan kiezen voor een toestelabonnement. Met een sim only abonnement ben je per maand wel minder geld kwijt dan met een toestelabonnement.

Klantenservice bij Telfort

Telfort heeft een uitstekende klantenservice in Nederland. De provider is bereikbaar via verschillende kanalen. Je kan op de site zelf antwoorden of meest gestelde vragen vinden. Kom je er niet uit? Dan kan je chatten of bellen met een medewerker. Zes dagen in de week is de telefonische klantenservice geopend. Voor de klantenservice bel je een 0900 nummer. Ondanks dat het een 0900 nummer is betaal je alleen de gebruikelijke belkosten. Wil je liever persoonlijk contact bij het beantwoorden van je vragen? Verspreid over het land zijn tientallen winkels gevestigd. Het personeel kan je in de winkel helpen bij vragen of het afsluiten van een nieuw abonnement. Als je een vraag hebt die geen haast heeft, dan kan je deze stellen in het forum. Naast de klantenservicemedewerkers zijn er 60.000 leden om je op het forum met je vraag te helpen. Ze kunnen je helpen bij het beantwoorden van veelvoorkomende vragen of problemen. Zet je liever social media in om antwoord te krijgen op je vragen? Geen probleem. Je kan de klantenservice bereiken via Facebook. De klantenservice van Telfort is altijd gratis bereikbaar. Dit is absoluut één van de pluspunten.

Een zakelijk abonnement afsluiten

Telfort heeft speciaal voor het MKB en zzp’ers aparte abonnementen op maat. Er is hierbij gekeken naar de behoefte vanuit ondernemers. Via de provider kan je een sim only abonnement of een abonnement met telefoon afsluiten. Als bedrijf kan je alles op één zakelijke factuur zetten. Voor een klein bedrag per maand kun je als ondernemer een abonnement met onbeperkt bellen afsluiten. Als ondernemer ben je zo altijd telefonisch bereikbaar. Wil je meerdere abonnementen afsluiten voor je werknemers? Via één aanspreekpunt regel je meerdere abonnementen tegelijk. Je maakt gebruik van één aanspreekpunt maar ontvangt slechts één factuur waarop alle abonnementen staan genoteerd. Je hoeft voor de administratie niet meerdere facturen te ontvangen. Wil je als bedrijf iets wijzigen of een extra abonnement toevoegen? Dan kan je dit via één aanspreekpunt regelen. Je kan via de provider ook een zakelijk ‘alles in één pakket’ afsluiten. Dit is perfect als je een zzp’er bent en je vanuit huis werkt. Internet, televisie en telefonie worden in huis voor je geïnstalleerd op kosten van de zaak. Als je op dit moment nog klant bent bij een provider, dan regelt Telfort de overstap. Eventueel kan je een ‘alles in 1 pakket’ combineren met je mobiele telefoon. Je krijgt bij deze combinatie bijvoorbeeld extra korting op je ‘alles in één pakket’.

Sluit een alles in 1 pakket af

Naast telefonie kan je bij Telfort een ‘alles in 1 pakket’ afsluiten. Bij dit pakket krijg je niet alleen telefonie, maar ook internet en televisie. Het voordeel van een ‘alles in één pakket’ is dat je in verhouding lagere abonnementskosten betaalt. Het nadeel is dat je bij alles vastzit aan één provider. Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld alleen internet af te sluiten bij Telfort. Het nadeel van één pakket afsluiten is dat je in verhouding een stuk meer betaalt. Heb je een mobiel abonnement bij Telfort? Dan krijg je een paar euro per maand korting op een ‘alles in 1 pakket’. Dit wordt een combivoordeel genoemd. De ‘alles in 1 pakketten’ worden allemaal aangesloten op het KPN netwerk. Via Telfort ben je vaak voordeliger uit dan als je het abonnement rechtstreeks bij KPN afsluit. Je krijgt ook nog eens hogere snelheden voor een lager bedrag per maand. Bij het basispakket heb je internetsnelheden tot 50 mb per seconde. Bij KPN zelf liggen deze bij het basispakket een stuk lager. Ben je benieuwd of een ‘alles in één pakket’ iets voor jou is? Bestel je eigen pakket online via onze website.