Tele2: abonnement met toestel

Het van oorsprong Zweedse Tele2 biedt ruim 30 miljoen klanten in 10 landen zowel vaste als mobiele telefoniediensten. Daarnaast leveren ze internetdiensten en datanetwerken. Vooral de scherpe aanbiedingen op het gebied van goedkoop bellen maakten het bedrijf in een keer bekend bij het grote publiek. Met merknamen als Parlino, Comviq en uiteraard Tele2 heeft de telecomprovider vandaag de dag ook het abonnement met toestel in het overzichtelijke keuzearsenaal. Wat je hiervan mag verwachten en wat de specifieke kenmerken zijn lees je hier.

Abonnementen portfolio

Kijken we specifiek naar het Tele2 abonnementen portfolio dan zien we een eenvoudig menu dat uit drie stappen bestaat. Allereerst kies je of je een variant met toestel wilt of zonder. In het laatste geval kies je voor een zogeheten sim only. In de tweede keuzestap geef je aan hoe de internetbundel eruit moet komen te zien. Je kunt kiezen uit 1GB, 5GB, 10GB of Unlimited. Als laatste kies je hoeveel minuten je wilt bellen en/of hoeveel sms’jes je wilt versturen. Ook hierbij kun je kiezen voor een Unlimited variant. Deze biedt je al een financieel voordeel wanneer je meer dan 116 minuten belt en/of meer dan 116 sms’jes verstuurt. Heb je bij de eerste stap voor een abonnement met toestel gekozen? Dan kun je bij de telecomprovider kiezen uit een breed scala aan smartphones waarbij ook de nieuwste modellen niet ontbreken. Met de Coming Soon Alert krijg je bericht zodra Tele2 een nieuw model heeft toegevoegd. Let er op dat bij mobiele telefoons van € 250 of meer een BKR registratie wordt gemaakt. Deze regeling, die in mei 2017 is ingevoerd, is van toepassing op alleen de telefoon en niet op maandelijkse abonnementskosten. De BKR registratie kan gevolgen hebben voor het afsluiten van toekomstige leningen.

Netwerk

Sinds 2016 heeft Tele2 een eigen 4G-only netwerk. Zelf noemen ze hun netwerk ‘schandalig snel’. Ongeacht je abonnement krijg je als klant altijd de maximaal haalbare snelheid aangeboden. Het netwerk is daarnaast veiliger dan wifi en omdat ook gebeld wordt via 4G is de geluidkwaliteit eveneens zeer goed. Wel moet je even goed controleren welke smartphone je gebruikt. Op de site van de telecomprovider staat een overzicht van smartphones die voor hun 4G-netwerk geschikt zijn. Daarop staan overigens meer dan 95% van alle gangbare toestellen van de afgelopen drie jaar. Heb je toch een model dat niet in die lijst staat? Dan kun je dus nog geen klant worden van Tele2, maar de kans is groot dat je dan ook wel aan een nieuwe smartphone toe bent. Is hij wel geschikt of kies je een sim only? Dan ben je ‘good to go’. Zorg er wel voor dat je toestel over de meest recente software update beschikt. Het 4G netwerk heeft een landelijke dekkingsgraad van maar liefst 97 procent. Bevind je je op een locatie die tot de 3 procent behoort waar geen 4G geboden kan worden, dan maakt je smartphone automatisch verbinding met een 3G of 2G netwerk.

Zakelijke producten en diensten

Voor de zakelijke markt biedt de provider eveneens een uitgebreid portfolio aan diensten. Sterker nog, ze mogen zich hier met recht een specialist in noemen. Zo biedt het bedrijf een communicatieoplossing op maat voor 6 verschillende branches. Dit omdat zowel bedrijven als branches sterk van elkaar kunnen verschillen. De 6 verschillende branches betreffen Finance, de Zorgsector, Handel & Industrie, Overheid, Onderwijs en Zakelijke Dienstverlening. Hierbij heeft Tele2 branchespecialisten in huis die alle zakelijke klanten van dienst zijn met professioneel en doelgericht servicemanagement. Ook met het zakelijke sim only abonnement maken klanten gebruik van het snelle eigen 4G netwerk, dat met een dekkingsgraad van 97 procent vrijwel overal beschikbaar is. Dit heeft onder andere als resultaat dat je zakelijk beter bereikbaar bent. Ondernemers kunnen daarnaast supersnel documenten en andere bestanden down- en uploaden van en naar een cloud-omgeving. Ook behoort beeldbellen tot de mogelijkheden, bijvoorbeeld wanneer je een belangrijke teleconferentie moet bijwonen. Een ander bijkomend voordeel is de betaalbaarheid van het zakelijke sim only. Je zorgt zelf voor een of meerdere toestellen en je gebruikt de scherp geprijsde internetbundels voor zakelijk bellen en internetten.

Veelzijdige klantenservice

Het klantenserviceniveau van deze telecomprovider ligt hoog. Op de site alleen al kun je antwoorden vinden op een grote diversiteit aan vragen. Deze zijn onderverdeeld in drie groepen, te weten Mobiel, Thuis en Meer hulp. Onder Mobiel vind je onder andere een uitgebreide omschrijving over de facturatie. Daarnaast kun je hier ook terecht voor een interactieve toestelhulp. Stap voor stap wordt uitgelegd wat je waar op je telefoon kunt vinden en hoe je bepaalde onderdelen in moet stellen. Kom je er dan nog steeds niet uit? Een virtuele assistent helpt je professioneel verder. Ook wanneer je telefoon onverhoopt gerepareerd moet worden, kun je je smartphone hier eenvoudig online voor reparatie aanmelden. Niet onbelangrijk zijn daarnaast de instructies over het activeren van je simkaart. Hiervoor heb je een MijnTele2 account nodig. Hoe je hieraan komt wordt uitvoerig uiteengezet op de site van de telecomprovider. Ook lees je alles over het overzetten van je contacten van je oude naar je nieuwe simkaart. Wanneer je een simkaart hebt besteld, is het belangrijk deze binnen 14 dagen te activeren. Doe je dit niet, dan volgt een automatische annulering. Meer hulp nodig? Dan kun je terecht bij het Forum, Twitter en Facebook of telefonisch contact opnemen.

Groothandel Tak – Wholesale

Naast het uitgebreide assortiment aan diensten en producten voor consumenten en zakelijke gebruikers, biedt men ook services aan via hun groothandel tak. Dit noemen ze Wholesale. Het gaat hier om een separate business line binnen het bedrijf. Er worden eigen glasvezelnetwerken en capaciteit aangeboden aan tal van telecomproviders in zowel het binnen- als buitenland. Deze groothandel tak representeert een aanzienlijk aandeel in het bedrijfsresultaat. De dienstverlening bestaat uit vier verschillende onderdelen: Fixed Products, Mobile, Customer Service en Partners van Tele2. Bij Fixed Products kunnen telecomproviders hun dienstverlening opzetten door gebruik te maken van Wholesale datadiensten. De ethernet dienst maakt hier een belangrijk deel vanuit. Ethernet wordt beschouwd als de standaard van de toekomst en men biedt hierin flexibele koppelingen. De Mobiele Wholesale services stellen klanten in staat hun dienstverlening uit te breiden met mobiele services. Uiteraard geldt het snelle 4G netwerk hiervoor als basis. Verder mogen ook de Tele2 Wholesale klanten net zoals de consumenten en zakelijke gebruikers op een professionele en behulpzame Customer Service rekenen. Ten slotte biedt ook de dienst Partner van Tele2 een kwalitatieve dienstverlening. Hiermee zijn klanten verzekerd van concurrerende tarieven en flexibele diensten die innovatief zijn.