Ben

Ben begon ooit met het opzetten van z’n eigen netwerk en hechtte belang aan kwaliteit en flexibiliteit. In het begin was de provider alleen bekend in de randstad. Al snel groeide de provider uit tot een iconisch bedrijf voor heel Nederland. T-mobile besloot uiteindelijk Ben op te kopen en het merk te schrappen. In 2006 besloten ze het merk terug op de markt te brengen als MVNO op het T-mobile netwerk. Vandaag de dag is het een zelfstandig onderdeel van T-mobile, maar draait het bedrijf niet meer op z’n eigen netwerk.

Een abonnement bij Ben

Je kan bij Ben zowel een sim only abonnement als een abonnement met mobiel afsluiten. Een verschil met andere providers is dat Ben niet de nieuwste toestellen aanbiedt. Je komt hier dus niet de nieuwste iPhone of Samsung tegen. Daar staat tegenover dat ze altijd de scherpste prijs voor een abonnement aanbieden. Voor het toestel zelf kan je eenmalig een bedrag bijbetalen of een lening afsluiten. Bij een lening betaal je in maandelijkse termijnen zonder rente je toestel af. Als je een lening afsluit voor € 250 of meer, dan word je officieel aangemeld bij het BKR. Ben kiest er daarom bewust voor om goedkopere of oudere modellen in het assortiment op te nemen. Je valt hierdoor niet onder de BKR regeling. Als je een lening afsluit met BKR melding, dan staat dit aangegeven. Uniek bij deze provider is een refurbished toestel. Je kan een abonnement met mobiel afsluiten die refurbished is. Ondanks dat je toestel hergebruikt is, zal je nooit gebruikssporen aantreffen. Op een refurbished telefoon zit 24 maanden garantie. Met een refurbished toestel betaal je een lagere prijs voor je krediet. Een BKR melding is dan niet nodig. Als je liever geen BKR melding wil kan een refurbished telefoon een oplossing zijn. Uiteraard kan je ook voor een goedkoop toestel kiezen als alternatief.

Netwerk

Ben is een MVNO provider. Een MVNO provider heeft geen eigen netwerk of zendmasten waar deze gebruik van maakt. In plaats van eigen zendmasten wordt er gebruikgemaakt van het netwerk van T-Mobile. T-mobile is al twee jaar op rij uitgekozen tot het beste netwerk van Nederland. Het netwerk is onafhankelijk getest en kwam uit de test als het meest betrouwbare netwerk. T-mobile heeft ook een uitstekend bereik in Nederland. De dekking van bijvoorbeeld het 4G netwerk is in Nederland goed geregeld. Als je een mobiel abonnement bij Ben afsluit word je aangesloten op het netwerk van T-mobile. De maximale internetsnelheid bij een abonnement met 4G kan oplopen tot 100 MB per seconde. Via de website van Ben kan je zien in welke plaatsen je een goed bereik hebt. Je krijgt bij een abonnement met toestel niet standaard een 4G verbinding. Standaard krijgen alle toestellen toegang tot het 3G netwerk. Voor een klein bedrag per maand kan je gebruik maken van het 4G netwerk van T-mobile. Het 4G netwerk is tot wel 6 keer sneller dan het standaard 3G netwerk. Omdat Ben een prijsvechter is biedt de provider 4G niet standaard bij alle abonnementen aan.

Klantenservice bij vragen aan Ben

Heb je een vraag over je abonnement met toestel bij Ben? Je kan de meest gestelde vragen terugvinden op de website. De kans is groot dat jouw vraag ertussen staat. Heb je geen dringende vraag en wil je deze graag online stellen? In het Ben forum kan je een vraag stellen aan andere forumleden. Je kan hier bijvoorbeeld een technische vraag stellen over je telefoon. Of je kunt hier terecht als je ergens niet uitkomt en je geen zin hebt om de klantenservice te bellen. Naast een antwoord van andere leden krijg je binnen één werkdag een reactie van een klantenservicemedewerker. Heb je een vraag die je liever niet openbaar stelt? Je kan tijdens werktijden bellen met de klantenservice. Helaas is de klantenservice niet in het weekend geopend. Als je op telefoon klikt via de website zie je direct de actuele wachttijd. Je ziet meteen of je lang in de wacht staat voor je vragen aan de klantenservice. Heb je geen tijd om te bellen? Je kan via Social Media je vragen stellen. Via Facebook kun je je vragen via een privébericht stellen. Binnen één werkdag krijg je een antwoord op je vraag. Uiteraard kan je een vraag ook via Twitter stellen aan de klantenservice.

Extra diensten bij Ben

Helaas kan je bij Ben alleen terecht voor je mobiele abonnement. Maar Ben pakt het zoals je weet anders aan dan andere providers. Een mooi voorbeeld is een speciaal abonnement voor studenten. Je betaalt als student geen aansluitkosten en je krijgt standaard 4G internet bij je abonnement met toestel. Nog een voordeel is dat je maandelijks je bundel kan wijzigen als student. Je kan je belbundel of sms bundel één keer per maand verhogen of verlagen. Dit kan je doen als blijkt dat je deze maand belminuten tekort gaat komen. Het is vaak goedkoper om een hogere belbundel te nemen dan over je bundel heen te gaan. Via de website of app kan je direct je bundel wijzigen. Een andere extra dienstverlening bij de sim only abonnementen is dat je het abonnement maandelijks kan opzeggen. Dit is handig als je bijvoorbeeld toch wil overstappen naar een abonnement met toestel. Een andere extra service bij Ben is de MB pauze. Als je over je databundel heen dreigt te gaan kun je automatisch je data op pauze zetten. Je voorkomt zo aan het einde van de maand hoge kosten omdat je databundel op is. Dit is de extra service waar je bij Ben op kan rekenen.

Website

Bij Ben regel je bijna al je zaken rondom je mobiele abonnement via de website. Het is belangrijk dat de website duidelijk en overzichtelijk is. Als klant kan je alles online afhandelen. Eventueel kan je als bestaande klant de app downloaden. Je kan hierin alle zaken rondom je huidige abonnement regelen. Als je nog geen abonnement hebt afgesloten, dan kan je dit regelen via de website. De provider zelf heeft geen speciale aanbiedingen. In plaats van een scherpe aanbieding biedt Ben altijd een lage prijs. Als je een toestel aanklikt kan je direct de prijs bekijken in combinatie met een abonnement. Bij elk toestel staan alle voorwaarden duidelijk aangegeven. Je leest niet alleen de voorwaarden bij een abonnement, maar ook bij het afsluiten van een lening. Ben geeft duidelijk aan dat het gaat om een lening als je een abonnement met toestel afsluit. Daarbij geeft de provider de totale waarde van je toestel aan. Je ziet zo direct of je bij deze lening wordt aangemeld bij het BKR. Wil je graag een abonnement afsluiten bij Ben? Via onze website kan je eventueel een nieuw toestel met Ben abonnement afsluiten.