Bug in Windows Phone Marketplace

Vorig artikel Volgend artikel

De afgelopen dagen verschenen her en der klachten van Windows Phone gebruikers die foutmeldingen kregen bij het downloaden van Apps uit de Windows Phone Marketplace. Microsoft heeft het probleem inmiddels gevonden en werkt hard aan een oplossing. In de tussentijd is men even gestopt met het publiceren van nieuwe Apps en updates.

Het probleem doet zich echter alleen voor bij toestellen die vanuit een eerdere Windows Phone versie geupgrade zijn naar Windows Phone 7.5. Toestellen die 'af fabriek' met Windows Phone 7.5 uitgeleverd zijn hebben er geen last van.

Microsoft schrijft op het Windows Phone blog dat de foutmelding te maken heeft met een probleem met de digitale certificaten die gebruikt worden om apps te 'registreren'. Lang niet alle apps hebben hier last van maar er zitten wel een paar populaire bij zoals WhatsApp en de New York Times App.

Zoals gezegd wordt momenteel gewerkt aan een fix. Er is nog geen duidelijkheid hoe lang het gaat duren voordat die klaar is en uitgerold gaat worden. Hier en hier vind je meer info over de problemen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies