Flinke reclame budgetten voor promotie Windows Phone 7

Vorig artikel Volgend artikel

Een van de grootste uitdagingen voor Microsoft, Nokia en de andere (serieuze) Windows Phone fabrikanten wordt ongetwijfeld het populair maken van het, in mijn ogen goede en potentieel succesvolle OS, bij het grote publiek. Ik heb de afgelopen 12 maanden al enkele (kleine) onderzoeken in Nederland gedaan waaruit bleek dat Windows Phone 7 (Mango) bij veel verkopers, en het publiek, nog niet echt aanslaat.

Welnu, het lijkt er op dat Microsoft, Nokia en Samsung de komende maanden fors gaan investeren in reclame campagnes voor Windows Phone 7. Als deze (en eerdere) berichten over de budgetten daarvoor kloppen, tenminste.

Eerder deze zomer verscheen al het bericht dat Nokia de komende maanden (na de bekendmaking van haar eerste Windows Phone toestellen) naar verluidt zo'n 90 miljoen Euro in reclamecampagnes voor hun Windows Phone toestellen gaat stoppen. Een deel van dat budget zal ongetwijfeld ook van Microsoft afkomstig zijn, al dan niet meegeteld in het bedrag dat de Amerikaanse software gigant aan Nokia betaalde voor de 'Windows Phone deal'.

Vandaag las ik het bericht dat Microsoft voor de Engelse markt (UK) ook nog eens 44 miljoen dollar (een slordige 32 miljoen Euro) aan Nokia en Samsung ter beschikking stelt voor Windows Phone 7 campagnes. Nokia zou overigens het leeuwendeel van dat bedrag opstrijken, zo'n 23 miljoen Euro. Samsung 'moet het doen' met de resterende 9 miljoen Euro. Dat meldt Mobile Magazine. Microsoft wilde de bedragen bevestigen noch ontkennen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies