TAG Heuer Connected uit de online winkels omdat hij te goed verkoopt

TAG Heuer Connected uit de online winkels omdat hij te goed verkoopt

De Zwitserse fabrikant gaat de productie opschroeven en meerdere modellen ontwerpen

Vorig artikel Volgend artikel

Amper vier weken na de officiele onthulling heeft TAG Heuer besloten om haar eerste luxe smartwatch tijdelijk uit de online handel te halen. Niet omdat er problemen zijn met het slimme gadget maar omdat de bestellingen volgens de Zwitserse fabrikant ver uitstijgen boven de verwachtingen én de productiecapaciteit.Dat laatste probleem is deels al getackeld door de productie op toe schroeven van 1200 naar 2000 exemplaren per week, maar daarmee worden de wachttijden nog niet helemaal opgelost.

Inmdidels zijn namelijk al meer dan 100.000 exemplaren van de Tag Heuer Connected besteld door retailers, juweliers en consumenten. Daarom hebben de Zwitsers besloten om de smartwatch de komende maanden niet online te verkopen maar zich volledig te richten op de offline verkoopkanalen. Nu zijn aantallen van 100.000 natuurlijk niet bijzonder extreem, integendeel, maar voor een smartwatch met een prijskaartje van 1500 euro is dat best een prestatie.

Het succes van de Connected watch heeft Tag Heuer inmiddels ook al doen besluiten dat de collectie van slimme horloges verder uitgebreid zal worden. Eind 2016 of begin 2017 worden de eerste nieuwe modellen verwacht, aldus Jean-Claude Biver.

“Considering the success of this single and unique watch, we will develop a collection made out of different varieties, executions and materials at the end of next year or beginning of 2017,”
- Jean-Claude Biver, Tag Heuer
Tag-Heuer-Connected-a
De eerste Tag Heuer smartwatch overtreft alle verwachtingen.
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies