Huawei Premium Service getest

Huawei Premium Service getest

Drie jaar garantie en reparatie binnen 72 uur

Vorig artikel Volgend artikel

Wanneer je smartphone kapot gaat dan is het, los van de eventuele reparatiekosten, vooral vervelend dat je je toestel een tijd moet missen. Voor je het weet ben je je toestel meer dan een week kwijt en dat vinden we tegenwoordig erger dan eventuele reparatiekosten. Huawei heeft daar iets op bedacht dat het leiden een beetje moet verzachten; de Premium Service.

Om in aanmerking te komen voor de Huawei Premium Service meld je je nieuwe Huawei-smartphone binnen dertig dagen aan op de speciale Premium Service website. Je kunt deze dienst dan drie jaar gratis gebruiken en krijgt dan ook drie jaar garantie op het toestel in plaats van de gewoonlijke twee jaar. Mocht je Huawei binnen die periode defect raken, dan wordt hij binnen 72 uur opgehaald, gerepareerd en weer teruggebracht. Je bent je toestel dus nooit langer dan drie dagen kwijt. Een leuk pluspuntje aan de Premium Serivce: Huawei zorgt er voor dat het toestel wordt opgehaald en teruggebracht op een locatie die je zelf kiest. Dat kan dus thuis, op kantoor of elke willekeurige andere plek. Zolang het maar binnen de Benelux is.

Dat klinkt heel ambitieus en ik ben dan ook zeer benieuwd of en hoe de beloofde deadline van 72 uur gehaald wordt. Kortom, voldoende aanleiding om de Premium Service van Huawei eens aan een praktijktest te onderwerpen. Mijn P7 was defect dus heb ik deze maar eens aangemeld voor een reparatie. In onderstaande video kun je precies zien hoe die test en reparatie verliep.

Zoals ik in de video al meldde was dit voor mij natuurlijk een buitenkansje om eens van dichtbij mee te kunnen kijken met de reparatie van een smartphone. Het is vooral heel bijzonder het logistieke proces achter de Premium Service te doorgronden. Het ophalen, verwerken en weer terugsturen van het toestel snoept natuurlijk de meeste tijd van de beloofde 72 uur af. De meeste reparaties, mits de klachten goed omschreven worden, kunnen binnen een kwartier wel uitgevoerd worden.

Uiteraard geldt voor de Huawei Premium Service de normale garantie- en reparatie voorwaarden. Wanneer het defect aan je toestel onder de garantie valt dan zal de reparatie ook kosteloos uitgevoerd worden. Mocht het geen garantie zijn, dan krijg je, net als bij alle andere reparateurs, een prijsopgave en de mogelijkheid het toestel wel of niet te laten repareren. Anders dan bij de meeste reparatiediensten weet je wel zeker dat je je toestel maximaal maar drie dagen hoeft te missen.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies