Gebruikers klagen over spontaan uitvallende iPhone 6S

Gebruikers klagen over spontaan uitvallende iPhone 6S

Vorig artikel Volgend artikel

Het is nog lang geen 'Antenna-' of 'Bendgate' maar online duiken al enkele dagen klachten op van gebruikers die melden dat hun gloednieuwe iPhone 6S en 6S Plus soms spontaan uitvallen. Dat wil zeggen dat het toestel zichzelf uitzet. Apple heeft de klachten erkent maar heeft er op dit moment nog geen oplossing voor. Op fora wordt het probleem ook gemeld bij andere iOS toestellen, zonder dat verder expliciete modellen genoemd worden.

Het gebeurt met name wanneert het toestel al enige tijd in stand-by stand staat, met een gedimd scherm dus. Op het moment dat je dan de home button of aan/uit knop indrukt om het toestel te gaan gebruiken blijkt dat hij uitstaat. Simpelweg opnieuw aanzetten lukt dan ook niet altijd en dus zul je hem met een zogenaamde 'soft reset' moeten reanimeren. Daarvoor moet je de home- en aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden.

Sommige gebruikers melden dat het probleem na zo'n uitval een tijdje weg lijkt te blijven, maar dat geldt niet voor iedereen. Er wordt zelfs door enkele forumleden geadviseerd om het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Ook daarvan is niet bekend of het probleem dan definitief opgelost is. De bal ligt dus bij Apple om, liefst zo snel mogelijk, met een fix te komen.

Intussen wordt ook driftig gespeculeerd over de oorzaak van deze willekeurige uitvallen. Gedacht wordt onder anderen aan beschadigde iCloud back-ups, maar ook dat is nog niet helemaal zeker.

Bron

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies