Verkoopprijs OnePlus One gelijk aan de kostprijs

Vorig artikel Volgend artikel

De OnePlus One werd nog voor de officiële lancering al gepresenteerd als een betaalbare smartphone waarbij qua specs geen compromissen gesloten zouden worden.

De oprichter van OnePlus, Peter Lau, heeft nu de reden genoemd waarom de One zo goedkoop is: de verkoopprijs is gelijk aan de kostprijs.

Volgens Lau is OnePlus er onder andere oook in geslaagd om de prijs van het toestel laag te houden door zeer goed op de kosten te letten. Geen grote marketing campagnes, anders dan online en via Social Media en alleen online verkoop zorgen ervoor dat de kosten laag blijven en de consument kan profiteren.

Toegegeven, de OnePlus One kost de helft van sommige concurrenten, maar of het bedrijf met deze marketing en verkoop strategie uiteindelijk genoeg marktaandeel kan vergaren zodat de eigenaar en zijn medewerkers er ook nog wat aan kunnen verdienen? Dat zal moeilijk worden. Bij kleine winstmarges moeten fabrikanten het nu eenmaal hebben van de grote aantallen (verkoop).

Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies