Dit wordt de eerste Europese Panasonic Android smartphone?

Vorig artikel Volgend artikel

Ruim een week geleden werd al bekend dat Panasonic plannen heeft voor een terugkeer op de Europese, en dus ook Nederlandse, smartphone markt. We krijgen er dus weer een speler bij ;-)

Vandaag heeft de Japanse fabrikant een persbericht de wereld in gestuurd waarin de eerste Europese Android smartphone (foto) te zien is. Een naam en prijs heeft dit toestel nog niet, maar de Europese release staat vooralsnog gepland voor maart 2012.

In het persbericht (hieronder staat de complete tekst) wordt gesproken over een full touchscreen Android smartphone met een 4.3 inch qHD OLED scherm die ook nog eens waterproof en stofvrij is. Verder heeft deze nog naamloze Panasonic een ultradun en afgerond (achterzijde) design. Op de achterzijde is ook een camera te zien en daaronder staat nog dat het toestel ook uitgerust wordt met NFC. De Japanners zeggen er wel bij dat het getoonde toestel een 'referentiemodel' (prototype of ontwerptekening dus) is.

Panasonic zegt in het persbericht ook dat men verwacht om met haar smartphone lineup voor 2012 zo'n 1.5 miljoen toestellen in Europa te gaan verkopen. De doelstelling voor 2016 is 15 miljoen Android smartphones wereldwijd.

Panasonic-Android-EU-a

Het persbericht:
Panasonic to Expand Smartphone Business to European Market
Panasonic will expand its mobile phone business into the global market, targeting at nine million units of overseas sales in fiscal year 2016.

Tokyo, Japan - Panasonic announced today that it will expand its smartphone business to the European market in March 2012. At the same time, it announced its aim to bring its overseas smartphone sales to nine million units in fiscal year 2016, ending March 31, 2016, using Europe as a stepping stone to the global market. With the mobile phone market rapidly shifting to smartphone usage worldwide and a steady growth expected particularly overseas, Panasonic aims to tap into this growth with its first global model smartphone for the European market in March 2012.

The main characteristics of the global model are:
1. An ultra-slim D-shaped design for easy portability
2. Slim bezel with high viewing quality Quarter HD (QHD) 4.3-inch large organic light emitting diode (OLED) screen
3. Waterproof and dustproof for ease of handling

Using this as a reference model, Panasonic will expand its lineup, aiming at sales of 1.5 million smartphones in Europe next fiscal year. Furthermore, in fiscal year 2016, Panasonic targets global sales of 15 million units, including nine million in Europe, Asia, China, and the United States and six million in Japan (of which five million are smartphones).

The Panasonic Group created the Systems & Communications Company (SNC) in April this year in advance of its reorganization scheduled for January 2012 in order to handle products and services related to system, network and mobile communications. Within this company, Panasonic will maximize its internal resources, including making use of an existing factory in Malaysia. Currently, phones for the Japanese market are manufactured in this factory but now the same factory is also scheduled to manufacture the first global model as announced.

Panasonic will continue to expand its product lineup and increase sales in a speedy process by thoroughly utilizing the Group's technological assets and development resources as well as its production and sales sites around the world, thereby strengthening development, production, and sales structure and product competitiveness.

Nog een paar foto's:
Panasonic-Android-Proto-d Panasonic-Android-Proto-a Panasonic-Android-Proto-b Panasonic-Android-Proto-e

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies