Vooral vrouwen zien hun mobiel als lifestyle

Vorig artikel Volgend artikel

Een studie uitgevoerd in opdracht van Mobilkom Austria toont onder andere aan dat steeds meer vrouwen hun mobieltje als "lifestyle tool" zien. 44% van de ondervraagde vrouwen stelt dat hun GSM een "status symbool" is. En veel meer vrouwen dan mannen schakelen hun mobieltje nooit meer uit - ze willen altijd bereikbaar zijn voor vrienden en familie. Fabrikanten van mobieltjes spelen op deze ontwikkelingen in met designer modellen.

De nieuwsberichten die op deze trend aansluiten zijn talrijk, denk aan de Nokia Fashion reeks en het inhuren van Donatella Versace voor een speciaal Versace model. Siemens had al eerder speciale modellen en werkt met Sir Roger Dove samen om een geparfumeerd mobieltje te ontwikkelen. Geparfumeerde mobieltjes zagen we eerder van Hyundai. En Samsung heeft al maanden een succesmodel in het speciale vrouwenmobieltje. Eerder zagen we al dat lifestyle merken als Vogue ook in mobiele communicatie stapten.

Vrouwen blijken ook Pavlov-gevoelig: 62% van de Oostenrijkse vrouwen associeert een tringelende mobiel met "iets positiefs". In tegenstelling tot mannen, waarvan slechts 37% blij wordt als de telefoon afgaat.

Verder worden mobieltjes door de Oostenrijkers als belangrijk voor de veiligheid gezien. 70% van de Oostenrijkse vrouwen (en 63% van de mannen) wil zelfs hun kinderen van een mobieltje voorzien zodat die altijd hun ouders kunnen bereiken.

Verbazingwekkend genoeg bellen mannen weer meer dan vrouwen: 88 telefoontjes gemiddeld per week, tegen 55 voor de dames. Daarentegen zijn de gesprekken van vrouwen merendeels privé.

Gerben Mak

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies