Sony Ericsson Jalou by Dolce&Gabbana in stijl gepresenteerd

Vorig artikel Volgend artikel

Dat er een Dolce&Gabbana versie van de Sony Ericsson Jalou zou komen was al een tijdje bekend. Enkele weken geleden maakte ik er zelfs al een videoreview van, maar dat was wel nog een prototype. Gisteren is het toestel officieel gepresenteerd tijdens een miniconferentie over jaloezie en fashion (tja, ik heb de combinatie ook niet bedacht ;-)) in het Fashion Hotel te Amsterdam.

Het idee achter de Jalou by D&G is dat vrouwen bij het zien van dit toestel zo jaloers worden dat ze hem meteen willen hebben. Welnu, ik ben geen vrouw, maar ik lees natuurlijk graag van onze vrouwelijke lezers of die emotie ook echt opgewekt wordt. Hieronder staan nog een paar mooie kiekjes van het toestel om de gevoelens van afgunst wat extra aan te wakkeren ;-)

In het toestel zijn diverse 24-karaats gouden elementen verwerkt en de kleur, Sparkling Rose, is samen met D&G gekozen. De Sony Ericsson Jalou by Dolce&Gabbana gaat, los, 479 Euro kosten (inclusief BTW). Voor dat geld krijg je er overigens ook een bijpassende, met gouden accenten, stereo headset bij. Om de exclusiviteit van het toestel te waarborgen zal hij niet in elke winkel en tot uiterlijk de derde week van Januari verkrijgbaar zijn. De meeste kans maak je bij de betere vestigingen van de BelCompany. SE-Jalou-D%26G-z

De specificaties van de Jalou by Dolce&Gabbana:
- 3.2 megapixel camera
- Video recording
- Stereo FM radio
- Music player, Met Bluetooth™ stereo, PlayNow™ and TrackID™
- Bluetooth™ 2.0
- Spiegeldisplay
- Walk Mate stappenteller
- Internet, Google™ search, Google Maps™, email, instant messaging, picture messaging
- Entertainment, YouTube™ applicatie, 3D games, video bekijken
- Gewicht – slechts 84 gram

SE-Jalou-D%26G-Anouk-Smulders

Tijdens de presentatie van het toestel in het Amsterdamse Westcord Fashion hotel, gingen psychologe Pieternel Dijkstra en fashion expert Anouk Smulders (foto hierboven) in op de rol van jaloezie en de telefoon als fashion accessoire.

Jaloezie heeft doorgaans een negatief imago: het zou kinderachtig zijn en getuigen van onzekerheid. Desondanks geeft meer dan de helft van de deelnemers (53%) aan het onderzoek aan dat zij toch een positieve kant ziet aan jaloezie. Jaloezie helpt om jezelf te verbeteren en je kunt er lekker om lachen, aldus de psycholoog en onderzoekster Pieternel Dijkstra. “Jaloezie heeft een negatieve bijsmaak, maar dat is niet helemaal terecht,” aldus Pieternel Dijkstra. “Jaloezie heeft wel degelijk voordelen. Het kan ervoor zorgen dat je beter naar jezelf kijkt, zelfbewuster wordt, en als het gaat om uiterlijk, dat je veranderingen doorvoert om de uitstraling en het uiterlijk te krijgen dat je ambieert. De ander kan daarbij als rolmodel fungeren.`

Uit het onderzoek bleek ook dat het gebruik van de mobiele telefoon als mode accessoire duidelijke mogelijkheden biedt. De meerderheid (75%) van de deelneemsters vindt het een goed idee het display van de telefoon te gebruiken als spiegeltje of om een foto van zichzelf te maken. Fashion expert Anouk Smulders: “We zien dat de telefoon steeds meer een onderdeel wordt van de outfit. Hierbij is het steeds meer een trend om ook de features van het toestel aan te laten sluiten bij deze verwachtingen. De Sony Ericsson Jalou by Dolce&Gabbana valt op door zijn de modebewustheid, de roze kleur, design features en de bijgeleverde accessoires in 24 karaats bladgoud zoals de cameraring. Ook de exclusieve gouden hoofdtelefoon draagt bij aan het plaatje.” SE-Jalou-D%26G-Models SE-Jalou-D%26G-a1 SE-Jalou-D%26G-Back SE-Jalou-D%26G-Open

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies