Nokia's fashion phone niet voor de massa

Vorig artikel Volgend artikel

Op About wordt de nieuwste versie van Nokia's design vlaggenschip uit de GSM collectie, de 8801, nader bekeken. Hoewel het toestel, uitgevoerd in RVS, duidelijk bedoeld is voor de modegerichte high-end consument is men er bij About van overtuigd dat de Nokia verwacht met de 8801 hetzelfde succes te boeken Motorola met zijn RAZR.

Wat dat betreft denk ik dat ze er bij About helemaal naast zitten. De Nokia 8801 is typisch een fashion-item. Een RVS toestel zonder veel toeters en bellen, maar met een exclusief design en bijbehorende prijs.

Kijkend naar de marketing activiteiten van Nokia rondom de nieuwe toestellen, dan zie je ook dat ze de 8801 met name promoten op modeshows en andere design evenementen, terwijl de massale promotiecampagnes, voor het grote publiek, zich helemaal richten op de gadget-phones zoals de N90 en 6682.

Als je het mij vraagt is het juist die laatste groep waar Nokia haar hoop voor de toekomst op vestigt en als ze daarnaast ook nog een flink aantal design toestellen kunnen 'slijten', dan is dat een mooie bonus, maar het zal zeker geen core-business voor de Finnen worden.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies