Microsoft's Surface verkopen groeien harder dan die van de iPad

Microsoft's Surface verkopen groeien harder dan die van de iPad

Vorig artikel Volgend artikel

Het gaat goed met Microsoft's Surface-lijn. Het gaat überhaupt goed met Microsoft, zo bleek uit de financiële resultaten die deze week werden gepresenteerd. Het zorgde ervoor dat ze hun hoogste aandelenkoers ooit hebben bereikt. Hoe dat kan? Microsoft focust zich weer op het kantoor, en onderdeel daarvan is ook de Surface. Die business is met bijna 40 procent gegroeid in het laatste kwartaal, naar bijna een miljard dollar aan omzet.

Apple

Grote cijfers, al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat Apple nog steeds een grotere vis is met bijna 5 miljard aan omzet in datzelfde kwartaal. De rek lijkt er bij Apple wel uit te zijn, want dit was de eerste (kleine) groei in twee en een half jaar. Het doet echter niks af aan de voorsprong die Apple heeft, al is de groei die Microsoft's tablet/laptop hybride lijn doormaakt wel van een heel andere orde.

surface-4-surface-book
De Surface Book en de Pro 4.

Grotendeels verantwoordelijk voor de groei zijn de Surface Pro 4 en de Surface Book. Microsoft heeft veel geld uitgegeven aan marketing van de nieuwe tablet/laptops, onder andere door sponsoring van de NFL (niet altijd even succesvol) maar vooral door gewoon veel reclame te maken, iets dat in ieder geval lijkt te werken in de VS.

Nieuwe impuls

Microsoft zou volgens bronnen in de komende week ook de nieuwe Surface-lijn gaan aankondigen die de najaarsverkopen moet gaan boosten. Afhankelijk van de reacties op de nieuwe Surface-lijn zou de trend zich kunnen gaan voortzetten, aangezien Apple niet heel erg meer lijkt in te zetten op de iPad en de Pro-versie van begin dit jaar ook niet enorm lijkt aan te slaan. Mooie kansen dus voor Microsoft, nu is het zaak dat ze die ook grijpen.

[Afbeelding © Microsoft]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies