Keiharde campagne tegen social media achter het stuur

Keiharde campagne tegen social media achter het stuur

Vorig artikel Volgend artikel

Dat social media achter het stuur geen goed idee is, moge duidelijk zijn. Toch wordt het nog steeds gedaan. Ondergetekende zal niet ontkennen zich er ook wel eens schuldig aan te maken. Daarom is het nog steeds hard nodig om dit probleem onder de aandacht te brengen.

doe je op een P

In Nederland doen we dat met borden langs de weg waarop een paar social media iconen staan met daarbij de tekst 'doe je op een P'. In België is de campagne een stuk harder. Op posters zien we een voet van een "lijk" met daaraan een kaartje waarop de doodsoorzaak vermeld staat. Twitter, Facebook, Snapchat...

De begeleidende tekst? "Facebook, Twitter en Snapchat hebben geen plek op de weg. Telefoongebruik tijdens het rijden is verantwoordelijk voor één op de tien ongelukken."

social media op de weg 01
social media op de weg 02
social media op de weg 03
Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten en witte gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies