Honderdduizenden Snapchat Spectacles liggen te verstoffen

Honderdduizenden Snapchat Spectacles liggen te verstoffen

Vorig artikel Volgend artikel

Twee insiders van Snapchat hebben tegenover diverse media verklaard dat een paar honderdduizend Snapchat Spectacles, de ooit zo gewilde videobrillen van het sociale netwerk, in magazijnen liggen te verstoffen. Aanvankelijk waren deze brillen alleen en exclusief verkrijgbaar in automaten die van stad naar stad reisden en waar Snapchatters letterlijk voor in de rij gingen staan. Die kunstmatige schaarste leidde er zelfs toe dat de brilletjes, die 130 dollar kostten, voor vele honderden dollars op eBay aangeboden werden.

1 op de 2000 Snapchatters heeft ‘al’ een Spectacle
Sinds begin dit jaar zijn de Spectacles ook online te koop, maar als we deze berichten mogen geloven dan vallen de verkoopcijfers nogal tegen. Of in ieder geval lijkt het er op dat Snapchat de vraag naar de brillen, en de verwachte verkoopaantallen, behoorlijk overschat heeft. De CEO van Snapchat meldde onlangs nog dat er inmiddels meer dan 150.000 Spectacles verkocht zijn. Dat lijkt veel, maar niet als je bedenkt dat Snapchat zo’n 170 miljoen actieve dagelijkse gebruikers heeft, en meer dan 300 miljoen per maand, dan vallen die nog best tegen. Een op de 2000 snapchatters, simpel gerekend. Als er nu nog honderdduizenden op de planken liggen dan mag je er gevoeglijk van uit gaan dat ze er minimaal een half miljoen besteld hebben. Toch is het met die gebruikersaantallen niet eens zo heel erg gek dat ze bij Snapchat dachten dat ze die wel even snel zouden verkopen, toch?

Drone Spectacle?
Het is de bedoeling dat je met de Snapchat Spectacle opnames maakt die je deelt op Snapchat. Met een simpele druk op de knop kun je maximaal 30 seconden video opnemen die automatisch in Snapchat Memories wordt bewaard om direct of later te delen. Online is echter ook een andere leuke toepassing te zien. De Spectacle als Drone camera. En daaruit blijkt dat die camera niet eens zo heel slecht van kwaliteit is. Bij het zien van de goedkope, snoepjesgekleurde, bril zou je dat namelijk wel gaan denken.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies