Een SMS van je antwoordservice

Vorig artikel Volgend artikel

In de snelle en harde concurrentiestrijd om de gunst van (mobiele) bellers gaan sommige telco's wel erg ver in hun zoektocht naar nieuwe USP's (Unique Selling Points).

Zo heeft British Telecom nu een SMS service toegevoegd aan de bestaande Call Minder dienst, een antwoord service voor vaste telefoonlijnen. Klanten van Call Minder kunnen voortaan hiervoor een mobiel nummer opgeven bij BT.

Als er een bericht wordt ingesproken op de vaste telefoonlijn, dan krijgt de klant een SMSje op zijn mobieltje dat hij een bericht heeft. Desgewenst kan hij het bericht dan natuurlijk ook direct via zijn GSM beluisteren.

Leuk, maar geen lang leven beschoren denk ik. Vrijwel iedereen heeft een mobiele telefoon waar ie over het algemeen altijd op bereikbaar is en als iemand al een bericht achter wil laten, dan zullen de meesten onder ons een Voicemail inspreken of een SMS achterlaten, zoals ze al jaren gewend zijn.

Bovendien is de dienst van BT ook niet gratis, de klant betaalt per ontvangen SMS zo'n 15 cent.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies