HotSMS zoekt personeel met de Mobile Recruitment Office

Vorig artikel Volgend artikel

PERSBERICHT - De markt voor Mobile Advertising is in beweging. Veel adverteerders zijn al actief met Mobile Advertising en Marketing. Om aan de groeiende vraag naar Mobile Advertising en Marketing campagnes te voldoen gaat HotSMS haar team verder uitbreiden.

De krappe arbeidsmartkt vraagt om een nieuwe benadering van potentiële kandidaten. Daarom biedt HotSMS naast Mobile Advertising en Marketing nu ook Mobile Recruiting aan.

DraftFCB ontwikkelde de Mobile Recuitment Office, waarmee in drie dagen tijd verschillende locaties worden aangedaan. Er kan ter plekke een eerste gesprek worden gevoerd in de daarvoor omgebouwde camper. HotSMS verwacht met deze aanpak een aantal nieuwe Sales Account Managers te vinden die toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

“In de huidige krappe arbeidsmarkt is het werven van interactieve media sales account managers moeilijker dan ooit. Dat vraagt om een nieuwe benadering en als ‘mobiel bedrijf’ heb je dan natuurlijk een voordeel, dan ga je gewoon naar ze toe. Dat doen we met de Mobile Recruitment Office.” aldus Hubert van Wensen, Chief Guerrilla Officer bij DraftFCB.

De Mobile Recruitment Office voldoet aan de moderne eisen van de huidige potentiële werknemer. Onder het motto van “be, where your prospects are” en “instant gratification” rijdt de Mobile Recrutment Office voor de deur van de huidige werkgever. Daar kan direct een eerste gesprek worden gevoerd onder het genot van een vers gezet Italiaans kopje koffie. Mocht de potentiële kandidaat geen mogelijkheid zien om zo dicht in de buurt van de baas binnen te lopen, dan volstaat het sturen van een SMS bericht met het woord JOB naar 4411. Vervolgens wordt dan contact opgenomen met de kandidaat en een gesprek ingepland op een later tijdstip.

De markt voor Mobile Advertising ontwikkelt zich zeer voorspoedig. In aanvulling op het gebruik van SMS en MMS als advertising medium is het portfolio inmiddels uitgebreid met rijke en interactieve vormen van mobile advertising. Inmiddels zijn zetten adverteerders regelmatig campagnes in op basis van mobile internet advertising, gesponsorde mobiele content en gesponsorde java applicaties. Ook de Nederlandse operators KPN en Vodafone hebben stappen gezet op deze markt hebben succesvolle pilot projecten gedaan met mobileadvertising in prepaid tegoed notificatie berichten.

De Mobile Recruitment Office zal onder andere langsrijden bij bedrijven die actief zijn in de interactieve marketing industrie zoals Boomerang, Hyves, MSN en Ilse. Uiteindelijk eindigt de tour bij de SpinAward Night in de Heineken Music Hall op 3 april aanstaande.

Hieronder staan nog een (winderige) video van de Mobile Recruitment Office ;-)



Gerelateerde links:
Buongiorno breidt Marketing Services divisie verder uit
HotSMS voor 4.3 miljoen in Italiaanse handen
Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies