KPN gaat reclame sms’en

Vorig artikel Volgend artikel

KPN start vandaag een proef met reclame op de mobiele telefoon, prepaid-klanten van KPN en Hi die de komende weken het saldo van hun beltegoed als SMS-je opvragen, krijgen tijdens deze eerste proefperiode een extra boodschap toegevoegd aan dit gratis tekstbericht.

Bedoeling is om ervaring op te doen met de mogelijkheden en effectiviteit van mobiele reclame. Daarbij wordt nagegaan hoe klanten de dienst ervaren, hoe effectief het middel is voor adverteerders als ook de stand van de techniek te testen. Als de proef succesvol verloopt, verwacht KPN later dit jaar adverteerders en klanten uitgebreider diensten te kunnen bieden.

Adverteerders erkennen de mobiele telefoon steeds meer als potentieel advertentiekanaal, naast traditionele kanalen als TV, radio, tijdschriften, billboards, email, direct mail en internet. De hoge penetratie van mobiele telefoons (in Nederland zijn er inmiddels meer mobiele aansluitingen dan mensen), het veelvuldige gebruik, het feit dat mensen hun mobiel bijna altijd bij zich hebben, plus het individuele karakter van ‘jouw mobieltje’, maken het mobiele kanaal zeer kansrijk.



Gerelateerde links:
Draadloos internet bij telefooncel
KPN start met Push2Talk service
KPN verkoopt deel van 'Telfort frequenties'
Wederom een 'belstoring' bij KPN
Simyo
KPN en T-Mobile breiden hotspots uit
Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies