Ruim 20.000 informatieve SMSjes tijdens terreurdreiging

Vorig artikel Volgend artikel

British Airways heeft tijdens de terreurdreiging van zo'n anderhalve week geleden veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om personeel en reizigers per SMS op de hoogte te houden van de situatie op de vliegvelden, vertragingen en annulering van vluchten.

In totaal heeft de luchtvaartmaatschappij meer dan 20.000 tekstberichten verstuurd naar passagiers en personeel in 87 verschillende landen. De meeste berichten, zo'n 70% bleef binnen Engeland en 13% van de SMSjes werd verstuurd naar de VS.

Tijdens de terreurdreiging van medio Augustus werden gemiddeld 23 passagiers per vlucht per SMS geinformeerd. British Airways zegt bijzonder tevreden te zijn met de werking van de SMS service die men vorig jaar lanceerde.



Gerelateerde links:
British Airways gaat klanten SMSen
Mobiele luchthaven beveiliging
Via SMS nuttige reisinformatie
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies