SMS campagne om Deense producten te weren

Vorig artikel Volgend artikel

In Saudi Arabië hebben enkele fundamentalisten een een SMS campagne gestart om moslims over de hele wereld aan te moedigen geen Deense producten meer te kopen.

Guerilla Innovations noemt deze campagne heel toepasselijk een voorbeeld van Viral Anit-Marketing. De betreffende SMSjes geven informatie over hoe Deense producten te herkennen zijn aan de barcode die erop geprint is. Deze beginnen namelijk met de cijfers 57 (zie foto).

Dit natuurlijk voor het geval de rechtgeaarde moslim die aan de Deense boycot wil meedoen mocht twijfelen of hij nu wel of geen Smorgassbröd mag kopen als hij bij Ikea in de winkel met Scandinavische producten staat.



Gerelateerde links:
SMS mede oorzaak van brandende ambassades
Camphone protest...
SMS draagt mede bij aan escalatie van cartoons
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies