SMS marketing veel effectiever dan Email

Vorig artikel Volgend artikel

Dat zegt Robert Fuchs van MultiMeda Direct in een artikel over mobiele marketing op Sun-Sentinel.com.

Inmiddels is uit een onderzoek van de Yankee Group al vast komen te staan dat zo'n 15% van de 350 miljard SMSjes die wereldwijd maandelijks verstuurd worden marketing berichten zijn.

In de VS zijn inmiddels al 3 miljoen mobiele abonnees die zich via de zogenaamde opt-in registratie aangemeld hebben voor het ontvangen van SMS mailings. In Europa ligt dat aantal een stuk hoger, zo'n 6 miljoen reclame abonnees.

Hopelijk hebben marketeers geleerd van de fouten die aanvankelijk met email marketing gemaakt zijn, die onder andere geleid hebben tot de huidige Spam problemen en afkeer van email advertising in het algemeen.



Gerelateerde links:
British Airways gaat klanten SMSen
Mobiele ads belangrijker dan TV commercials
Mobile marketing: waar gaat het heen?
10% meer omzet door adverteren per SMS
Mobile Marketing nu ook in de VS ontdekt
Terreurdreiging: FIFA 2006 SMS marketing
Gat in de markt ?
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies