Vodafone: Klachten over misleidende SMS diensten fors lager

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds Vodafone aankondigde stevig te gaan optreden tegen de (vele) misleidende SMS diensten waardoor klanten vaak, ongewild of onbewust, vastzaten aan dure abonnementen is het aantal klachten daarover bij de provider het afgelopen jaar fors gedaald. Goed nieuws!

Volgens Vodafone zijn er in de afgelopen 12 maanden 80% minder klachten binnengekomen en de provider heeft in die periode ook 15 SMS-shortcut codes afgesloten van haar netwerk. Uit het persbericht:

"Vorig jaar kondigde Vodafone aan aanbieders van misleidende sms-diensten zelf de rekening te presenteren. Hiermee wilde Vodafone misleidende partijen van zijn netwerk weren en uiteindelijk de markt zuiveren. Vlak voor de aankondiging van de nieuwe Vodafone-aanpak noteerde de afdeling klantenservice nog ongeveer 500 klachten per maand. In het afgelopen jaar nam dit aantal af tot ongeveer 60 klachten per maand. Een daling van ruim 80 procent. Recent maakte ook de OPTA bekend dat het aantal klachten over misleidende sms-diensten is afgenomen."

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies