Meldpunt klachten SMS-diensten nu ook op Hyves

Vorig artikel Volgend artikel

Kijk, ieder initiatief dat kan leiden tot de doodsteek voor een van de vele aanbieders van SMS-diensten die (jeugdige) mobiele bellers oplichten door ze op slinkse wijze een duur Ringtone-, Game- of ander SMS abonnement aan te smeren krijgt mijn volledige steun en aandacht!

Zo heeft de consumentenbond vandaag op Hyves, de uitgesproken plek waar veel 'slachtoffers' te vinden zijn, een meldpunt voor klachten over SMS diensten opgestart. Hulde!

Het meldpunt is bedoeld om inzicht te krijgen in de aard van de problemen met sms-diensten en -abonnementen. De Consumentenbond vindt dat er op korte termijn betere en duidelijke wettelijke regels moeten komen om de bestaande problemen op te lossen. Met behulp van aansprekende voorbeelden wil de bond het onderwerp hoger op de politieke agenda krijgen.

Vaak is onduidelijk of het een abonnement betreft en wat de betaalde dienst precies inhoudt, kosten staan cryptisch omschreven. Bij een betaalde sms-dienst betaal je via je telefoonrekening voor een ontvangen sms-bericht. Telecomaanbieders schrijven nu via telefoonrekeningen bedragen af zonder zich daarvoor verantwoordelijk te voelen. Met een dergelijk systeem moeten er voldoende waarborgen zijn voor de consument. Er moet worden voorkomen dat consumenten met problemen van het kastje naar de muur worden gestuurd of dat er onterecht geld wordt geïncasseerd. Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies