Instagram-advertentie Michael Kors genereert 370% meer likes

Vorig artikel Volgend artikel

Vijf dagen geleden was het merk Michael Kors het eerste merk dat advertenties mocht plaatsen op Instagram. Nitrogram, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de gegevens van Instagram, keek grondig naar de campagne van Michael Kors en kwam tot de conclusie dat het gesponsorde bericht 370% meer likes genereerde in vergelijking met het gemiddelde likes van de laatste vijf posts van Michael Kors, die gemiddeld door 6,15 miljoen gebruikers werden bekeken. Adverteren op Instagram blijkt op basis van dit voorbeeld dus erg lucratief te zijn voor bedrijven en merken. 

Instagram onthulde amper een maand geleden dat ze gesponsorde berichten zouden aanbieden, zonder dat ze er een preview van gaven of lieten weten hoe het eruit zou gaan zien. Met de Michael Kors-campagne, waarbij de doelgroep demografisch is bepaald, lieten ze een afbeelding zien met het label 'Sponsored' vermeld. 

Nitrogram vermeldde meer gegevens over het gesponsorde bericht. Het bedrijf vertelde dat de advertentie Michael Kors meer dan 33.000 nieuwe volgers bezorgde, wat 16 keer zoveel is in vergelijking met het gemiddelde aantal nieuwe volgers bij de 5 niet-gepromote berichten, terwijl deze wel te vinden waren op de 'popular page' van Instagram. Het volledige onderzoek van Nitrogram is overigens hier te vinden.  

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies