Vungle haalt 6,5 miljoen dollar op tijdens investeringsronde

Vorig artikel Volgend artikel

De meeste publieke investeerders zijn niet erg enthousiast over advertentienetwerken en adverteertechnieken. Dit neemt echter niet weg dat Vungle 6,5 miljoen dollar op wist te halen tijdens een investeringsronde. Deze startup is in feite een mobiel advertentienetwerk met de focus op 'in-app' advertenties. Een jaar geleden wist het bedrijf een bedrag van 2 miljoen dollar op te halen bij bedrijven als CrossLink Capital, Google Ventures en AOL Ventures. 

CrossLink Capital is in de nieuwe investeringsronde de grootste investeerder. Google, AOL en andere investeerders investeren opnieuw in Vungle. Het belangrijkste doel van Vungle is om appontwikkelaars te helpen om hun eigen apps te promoten in andere apps. Het bedrijf houdt zich ook bezig met advertenties voor merken. CEO Zain Jaffer is zich bewust van het feit dat andere advertentienetwerken moeite hebben om het hoofd boven water te houden, maar zegt zelf veel vertrouwen te hebben als het om Vungle gaat.

Volgens Jaffer doet Vungle namelijk iets totaal anders dan andere advertentienetwerken, namelijk het combineren van mobiel, video en in-app advertenties. Het is amper voor te stellen dat zijn grote concurrenten zoveel ruimte geven om Vungle te laten groeien, maar dat maakt voor Jaffer weinig uit: hij liet weten dat de advertenties van Vungle het afgelopen jaar meer dan twee miljard keer zijn bekeken.  

Redactie MobileCowboys

De redactie van Mobilecowboys. Wil je iets melden of vragen neem dan contact op via: redactie@mobilecowboys.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies