App Store verreweg de nummer 1

Zo 21 maart 2010 11:47, Ron Smeets, 6114

App Store verreweg de nummer 1

Deze week zag ik nog het bericht voorbij komen dat er inmiddels zo'n 30.000 apps in de Android Market beschikbaar zijn.

Ondestaande grafiek toont aan dat Android inderdaad aardig op weg is maar ook is duidelijk te zien dat de App Store van Apple nog steeds verreweg de nummer 1 is qua aanbod.

In Apple's applicatie winkel kun je namelijk kiezen uit 170.000 applicaties. Android is een goede nummer twee met 30.000. BlackBerry's App World en de Palm winkel blijven ver achter met respectievelijk 5.000 en 2.000 apps.

App-Stores-Aanbod

Via: TUAW

Reacties (28)

 

    • rene
    • Zo 21 mrt 2010, 16:26

    En nu? allemaal downloaden dan maar?


    • Stefan [website]
    • Zo 21 mrt 2010, 16:33

    Voordeel van de Android Market is dat tegen over de App Store er veel meer apps zijn die gratis zijn . Neem bijvoorbeeld Flight Control. Bij Apple 79ct en bij Android is het gratis.

    Samsung is met haar Marketplace dus ook niet echt boeiend.... :D


    • Berry
    • Zo 21 mrt 2010, 16:34

    Zoals een groot filosoof ooit sprak:

    "Quality over Quantity"

    Misschien ook nieuwswaardig om de groei tegen elkaar af te zetten. Android Market is grofweg verzesvoudigd, App Store slechts verdrievoudigd. Opmerkend dat het natuurlijk zeer waarschijnlijk is vanwege het feit dat de App Store in verder gevoerderd stadium verkeerd en dus afneemt in groei. Desalniettemin zou interessant zijn om de groei te vergelijken van eerste jaar App store en eerste jaar Android Market etc.


    • marcooo
    • Zo 21 mrt 2010, 17:08

    @Stefan.
    Meer gratis in de Android Market dan in de Appstore?? nee dus en zo zijn er waarschijnlijk legio voorbeelden van gratis appstore apps die in de market place betaald zijn.
    Ik denk dat apple meer gratis apps heeft dan heel de market place bij elkaar ;-)


    • Ik
    • Zo 21 mrt 2010, 17:21

    En waarom wordt MS's MP niet meegenomen? Ook mis ik Nokia's Ovi Store... Vreemd want denk dat het juist deze 2 app storesd zijn die t hardst zijn gegroeid en zeker tov Appel...


    • Armando Kolleman [website]
    • Zo 21 mrt 2010, 17:23

    Daar wordt ik zo moe van, dat gezeik van die apple fanboys. Het word eens tijd dat ze het verschil inzien tussen Apple phones en Android phones. Ik hou het motto aan van Berry:"Quality over Quantity". Ik heb liever apps waar ik wat mee kan. Andere mensen vinden het leuk om met vormgeving troepies te kunnen spelen zoals ontploffende rotjes. Het grote verschil tussen Android en de Apple appstore/Marketplace is gewoon dat bij de appstore van Apple veel vormgevers zitten die mooie gelikte dingetjes maken met wat klein programmeer werk. Bij de Android marketplace worden vaak de dingen iets minder mooi gemaakt maar daar zitten de wat meer die hard programmeurs. Oftewel je kies het gene wat je het meest fijn vind. daarnaast is het belangrijk of je aan een model telefoon gekoppeld wil zijn of aan meerdere na keuze. Ik vind dat Apple nog steeds mooi spullen maakt en dat vind ik aan de Android kant het zelfde.


    • dar
    • Zo 21 mrt 2010, 19:33

    of de Appstore bestaat een stukkie langer he.....


    • Cédric Vander Stukken
    • Zo 21 mrt 2010, 20:03

    In vind de indeling van de Appstore allesbehalve overzichtleijk. De enige app waar ik tot nog toe erg blij van was is Shazam, welke ook op andere toestellen beschikbaar is. Verder zijn het gewoon opgepoetste flashgames en flutprogrammatjes zoals een currency converter.


    • Tom
    • Zo 21 mrt 2010, 20:56

    @marcooo nee dat klopt niet want 61% van de android apps zijn gratis, dus we hebben het hier niet over het aantal.


    • marcooo
    • Zo 21 mrt 2010, 21:07

    @Armando Kolleman..
    En ik wordt zo triest van mensen die het woord apple fanboy blijven gebruiken. Je klinkt als een jaloers krengetje. Accepteer dat tot op heden Apple de meeste verkochte en vaak best beoordeelde smartphone heeft, iPhone OSX een gesloten, maar superstabiel OS is en de Appstore de grootste.
    Jij wordt helemaal gelukkig van Android, met flash, multitask en een store met weinig topgames. Jaloers blijven roepen dat je gek wordt van fanboys is een beetje triest. En als je niet jaloers bent, dan hoef je ook niet te roepen.
    Android mannetjes hebben volgens mij patent op het woordje fanboy :P


    • marcooo
    • Zo 21 mrt 2010, 21:10

    @Tom..
    Waar zie jij in Armando zijn verhaal dat hij praat over PERCENTAGE gratis apps?


    • Tom [website]
    • Zo 21 mrt 2010, 21:59

    @ marcooo
    nee ik bedoel bij het verhaal van Stefan.
    En over dat je het TRIEST vindt dat Armando Apple fanboys zegt....
    "Android mannetjes hebben volgens mij patent op het woordje fanboy :P"
    Android mannetjes... echt TRIEST want nu doe je het zelf ook


    • Armando Kolleman [website]
    • Ma 22 mrt 2010, 10:32

    @Marcooo

    Volgens mij moet je te tekst eens leren lezen want volgens mij begrijp je niet zo goed Nederlands. Zoals er namelijk in de tekst staat, leg ik uit dat beide hun goede kanten hebben. Daarnaast hoef je mij niet als een Android mannetjes te benoemen want ik heb hier Apple en Android in huis, dus ik weet prima van beide kanten te beoordelen wat ze inhouden.

    Ik wordt gelukkig van goede systemen en ik ben iemand die objectief kijkt naar goede producten. Jij zegt dat die apparaten allemaal zo goed beoordeelt worden? Dan zou ik maar een wat beter onderzoek doen. Ik kan me namelijk meerdere malen herinneren dat die apparaten niet zo bijzonder goed uit de test komen.

    Het enige wat jij met jou post hebt bewezen is dat je me goed kan napraten en dat je niet objectief bent in je verhaal (Maar das is vaker met APPLE FANBOYS).

    Probeer eerst eens op te staan voor al het andere op de markt en laat je niet zoals de rest als een rage meeslepen naar een product wat niet eens het beste op de markt is.

    Groeten Armando


    • marcooo
    • Ma 22 mrt 2010, 12:02

    @Armando Kolleman..
    Mijn Nederlands is zo slecht nog niet hoor. Jij probeert in je eerste post de appstore belachelijk te maken door een rotjes app aan te halen en het woord troep te gebruiken.
    Je smijt met Fanboy en nu ga mijn reactie daarop belachelijk te maken.

    Sorry maar ik blijf je ook in je laatste reactie als een verwend jaloers jochie klinken, al zullen je Android vriendjes dat niet vinden.

    Het is by the way gewoon een feit dat de iPhones meerdere jaren, bij meerdere verkiezingen tot beste smartphone zijn verkozen.

    Vind het overigens ook niet zo raar dat Android aardig groeit met al die toestellen en leveranciers die het gebruiken.
    Apple doet het alleen en met 3 toestellen. Hoeveel had Google (DE iPhone killer!!) er met zijn Nexus nou van verkocht?

    Just call me een fanboy, maar de tijd van mijn telkens vastlopende HTC heb ik ingeruild voor mn iPhone en dat bevalt tot nu toe prima.

    Ik zal alleen nooit schieten op een andere OS en jij wel en dat is best wel triest..maar ja!!


    • Martijn
    • Ma 22 mrt 2010, 13:10

    Gezellig hier :-) Het is gewoon duidelijk dat beide OS goede en minder goede kanten hebben. Maar Marco, reageer er nou niet zo heftig op, want jouw teksten ondersteunen Armando's verhaal alleen nog maar extra. Ook al zou je misschien geen Apple-fanboy zijn, je teksten zijn er wel naar. En anders kom er dan gewoon trots voor uit, want het is zeker een mooi systeem. Apple lijkt in ieder geval jouw te pakken te hebben ;-)


    • RP
    • Ma 22 mrt 2010, 13:47

    Heel veel discussie over deze vergelijking tussen de verschillende Apps stores. Terwijl er in mijn ogen een vergelijking wordt gemaakt die niet echt eerlijk is. Apple heeft in dit geval t wiel uitgevonden. Toen dit voor de concurrentie duidelijk werd zijn zij er ook mee begonnen. Echter heeft apple een enorme voorsprong opgebouwd in de tussentijd.

    Omdat Android een opener karakter heeft als OS, zullen er idd meer applicaties geschreven worden door fanatieke developers. Dit zal idd verklaren dat er wellicht op dit moment procentueel gezien meer gratis applicaties zijn.
    Toch is er een hoop geld te verdienen met applicaties voor mobiele telefoons. Android maakt een enorme groei door, mede doordat het op zoveel verschillende telefoons beschikbaar komt. Deze groei houdt in dat de Android markt enorm aantrekkelijk gaat worden voor ontwikkelaars. Op den duur zullen de Android en Apple apps stores elkaar dan ook weinig gaan ontlopen, zowel qua kwaliteit als kwantiteit. Echter zal het nog even duren voor dit het geval is.
    Apple zal nog lange tijd de meest complete appstore hebben, echter is android hard onder weg om de achterstand in te lopen....


    • bregt
    • Ma 22 mrt 2010, 13:59

    ach jongens,
    als dit al heftig is moet je eens gaan kijken op de site van onze geert ;)

    eigenlijk zegt iedereen zo'n beetje hetzelfde....android heeft zijn leuke apps en zijn belachelijke apps en de Iphone heeft dat ook.

    ik denk dat je op beide OS'sen een "chuck norris"- soundboard kunt vinden....wie heeft dat ooit nodig gehad.

    zelfs was ik laatst trots dat ik een app had gevonden voor mijn hero waarmee ik mijn pc kon besturen...ik was er zoo trots op en dacht dat dat niet kon met een Iphone...nou mooi wel...en beter ook!(teamviewer)

    maarja, toch blijf ik waanzinnig tevreden over mijn hero.

    alleen jammer dat mensen het altijd op taalgebruik of 'het begrijpen ervan' gooien...is zo'n dooddoener voor een mooie discussie.


    ohja ook ik ben allergisch voor het woordje "fanboys"...op de een of andere manier wordt dat woord altijd gebruikt als er nog geen "fanboy" gereageerd heeft...


    • P_D_J
    • Ma 22 mrt 2010, 14:05

    Apps? Is dat incl games? Ik vind games simpel weg niet interessant, dus maakt het mij niet uit dat android er maar 100 heeft en apple er 20000. Hoeveel apps gebruikt men nou eigenlijk? Ziet men door de bomen het bos nog wel. Ik gebruik alleen apps waar ik behoeft aan heb. Feit is, dat alle instanties en bedrijven direct voor de iphone een app uit brengen (makkelijk is nl maar 1 soort systeem) en niet of later voor de android. Heb Android. Zo'n apps waar je de iphone omtovert tot fluit en dat kan delen, boeit mij niet. Net als die apps die water door je scherm laat lopen. Daarbij, heel veel sites zijn ook voor mobiel gemaakt. Ben totaal geen apple fan, vind het inderdaad meer hype en het 'moeten hebben'. Ben systeem engineer, heb dus 0,0 problemen met mijn windows systeem. Ieder zijn ding, niets is perfect, geen enkel systeem! Android is open, dus de open freaks en instanties zullen zich hier op storten. En nog iets, sex sales!!! Is bewezen op alle media/dragers. Apple laat het niet toe.


    • marcooo
    • Ma 22 mrt 2010, 15:29

    Ik ben het helemaal met Bregt eens. Ik ben een enorme gadget liefhebber, kijk regelmatig op androidplanet, ga er misschien later ook 1 halen, vind de hd2 fantastisch en een cydia voor de iPhone is geweldig.

    Wat Armando doet (en vele anderen met hem)is een product op een aantal tekortkomingen blijven afkraken. Ik stoor me daar af en toe aan, vandaar mijn opmerking ;-)

    Als je zijn eerste post leest zie je heel duidelijk..Android is zoo goed en Apple klote. Kom op man, laat je niet zo kennen. Slik je commentaar in en koop geen iPhone.

    Ik heb jaaaaren met windows gewerkt en draai thuis win7. Een hele verbetering na Vista, maar ik heb nergens Vista afgekraakt!?!
    Verder heb ik een macbook en dat werkt fijn.
    Mn iPhone doet het altijd goed, maar om dan gelijk iemand voor fanboy uit te maken. Ik blijf het een kleuterachtige manier vinden van 'Nene Android kan ALLES en Apple NIKS nene'.

    Ik verwacht van Armando een volwassenere onderbouwing van zijn standpunt of mening, zonder zijn afschuw voor de fanboys uit te spreken.

    Een discussie mag trouwens toch best wel pittig zijn?


    • Armando Kolleman [website]
    • Ma 22 mrt 2010, 15:51

    @Marcooo

    En weer interpreteer je mijn stukje tekst verkeerd. Als ik het namelijk echte troep vind dan zet ik dat net dat was ook de rede dat ik troepies zei. Omdat ik het nutteloze dingen zijn die wel leuk zijn, en sommige mensen trekt dat aan en andere mensen trekt het niet aan. Daarnaast zijn er ook genoeg goede apps in de Apple app store. Wat hier alleen al meerdere malen gezegd wordt is dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft naar storen aangezien er in beide stores andere focussen zijn.

    Als je ze zo prima weet te beoordelen waarom zien we daar hier dan niks van terug, je zit mij alleen maar af te zeiken en je beeld me hier af als:"verwend jaloers jochie" dat vind ik er knap voor iemand die me niet kent ik ben namelijk al een volwassen jonge man en daarnaast interpreteer je het weer fout ik heb namelijk niet gezegd dat die spullen van mij waren. De Apple spullen zijn namelijk van me broer, de Android spullen van mijn ouders en zelf werk ik op Windows Mobile, dus dat geeft al aan hoe ontzettend je ernaast zit.

    En in je derde stukje geef je alweer alleen maar aan dat je een ontzettende fan bent van Apple spullen. Er zijn namelijk zoveel van die verkiezingen en beide rollen er telkens goed uit. Doe nou gewoon wat de rest hier ook zegt en kom er gewoon voor uit dat je een Apple liefhebber bent. Ik vind het echt niet erg hoor, het is namelijk allemaal mooi en duurzaam in elkaar gezet.

    In het vierde stukje refereer je naar de Nexus one. Wie wil je daar mee overtuigen, als je namelijk vaker mijn posts leest zul je duidelijk zien dat ik voor de Desire kies en niet voor de N1 omdat ik vind dat dat helemaal verkeerd is gegaan.

    Je vijfde stukje geef je al aan dat je die aan hun spullen verbonden bent, beide toestellen/systemen heb ik namelijk meerdere malen vast zien lopen.

    Je laatste stukje is helemaal grappig want daar probeer je de rollen te ruilen. Ik zeg namelijk meerdere malen duidelijk dat ik beide systemen kan gebruiken en dat beide voor een nadelen hebben en dat het maar net is voor welke kant je kiest om uiteindelijk te gebruiken.

    Dus nogmaals doe ons allemaal een lol hier, zeg gewoon dat je liever Apple spullen hebt dan begrijpen wel elkaar hier allemaal en dan is dit klaar. De manier waarop je me nu probeert uit te spelen is alleen maar in het nadeel van je zelf. Ik wens je veel plezier met al je Apple spullen, ik blijf wel lekker met verschillen dingen spelen.

    Groeten Armando


    • Armando Kolleman [website]
    • Ma 22 mrt 2010, 15:59

    @Marcooo

    Hier haal je je zelf weer onderuit, de enige namelijk die hier onvolwassen mij beschuldig door mij verschillende namen te geven ben jij zelf. Zou het misschien niet in je opkomen dat je zelf misschien verkeerd zit aangezien er hier meerdere je mensen je daar op wijzen.

    Ik ben kritisch op apparaten zowel Apple spullen als Android spullen, neem nou alleen al een post van Mobile Cowboys hierboven waar ik op gereageerd heb. Daar kun je duidelijk uitzien hoe kritisch ik op beide OS'en ben. Als ik vind dat Apple zo'n troep is zou ik het niet kopen, maar dat vind ik niet en daarom kom ik ook vaak in een Apple store.

    En ook in je laatste opmerking is duidelijk te zien dat je wat moeite hebt met teksten interpreteren, want je geeft aan dat ik Apple kut vind en Android geweldig en dat heb ik niet in me tekst neer gezet. Ik geef aan dat je voor een bepaalde focus kiest.

    Groeten Armando


    • bregt
    • Ma 22 mrt 2010, 16:27

    @ Armando:
    je hebt een paar goede punten, maar ik vind het jammer dat je nu weer begint over "moeite hebben met teksten lezen".
    als ik jouw bovenstaande stukje namelijk probeer te lezen dan mis ik toch echt het gebruik van interpunctie...en niet 1 keer, maar meerdere malen. zo zeg je 2 stukjes terug:

    "Als ik het namelijk echte troep vind dan zet ik dat net dat was ook de rede dat ik troepies zei."

    en dit is maar 1 voorbeeld. Ik kan me voorstellen dat het zo voor marcoooo en anderen lastig is om jou "te beoordelen".

    Maar , even ter verdediging van wat je zegt... ik vind het ook helemaal niet nodig om iemand hier te beoordelen of om iemand een label toe te kennen.

    het grappige is nog dat jullie(marcoooo en jij) eigenlijk hetzelfde zeggen: ieder OS heeft zijn positieve en negatieve pluspunten(hehheh), zoals:

    - de appstore is veel makkelijker als het aankomt op aanschaffen van apps(t.o.v. google checkout :S)
    - de android apps zijn veel makkelijker te delen met anderen(mybackup e.d.)
    - het aanbod in gratis apps is, VERHOUDINGSGEWIJS, veel groter bij android dan bij apple
    - het Iphone-OS is stabieler dan Android en sneller
    - het android OS is uitgebreider en biedt meer mogelijkheden tot 'verpersoonlijking'(zeker icm htc sense :):) )


    en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen...

    Ik kan me heel goed voorstellen dat Marcooo heeft gekozen voor een Iphone, maar de redenen hierboven waren voor mij redenen om voor de Hero te gaan...ik heb echter wel zitten twijfelen moet ik bekennen :P


    • Armando Kolleman [website]
    • Ma 22 mrt 2010, 17:18

    @Bregt
    Ik begrijp wat je bedoeld alleen zijn het niet de punten waar hij over valt ik heb dyslectie, ik lees me teksten al na en aangezien ik grote teksten schrijf maak ik nog wel eens een foutje. Het had moeten zijn:

    Als ik het namelijk echte troep vind dan zet ik dat neer, dat was ook de rede dat ik troepies zei.

    Alleen dat je aan de hand daarvan zegt dat mensen moeite hebben mij te beoordelen omdat er in een grote tekst soms kleine foutjes staan, dan denk ik dat je er echt naast zit, ze refereren niet voor niets naar mijn tekst. Dan doen ze niet omdat ik niet verstaanbaar ben.

    Over de rest van wat je zegt ben ik het helemaal eens, ik denk inderdaad dat er een beetje het zelfde wordt gezegd.

    Groeten Armando


    • David
    • Ma 22 mrt 2010, 17:27

    Ik ga ook voor Quality over Quantity.
    In de Appstore is evenveel kwaliteit als bagger te vinden. Ik denk wel dat het ongelofelijk grote aanbod een nadeel is voor kleine ontwikkelaars ( hoe onderscheid je jezelf?). Elk goed idee wordt ook vrijwel direct gekopieerd in andere apps, waardoor winstmarges weer onder druk staan.Ben benieuwd hoe deze stores, places en Worlds zich de komende jaren gaan ontwikkelen..


    • bregt
    • Ma 22 mrt 2010, 18:20

    @ armando
    ik viel je niet aan op je type-wijze en vind juist dat je voor de rest je punt duidelijk hebt gemaakt. Ik mis alleen veel interpunctie en dat maakt de leesbaarheid van je zinnen vrij lastig. wat ik daarmee ook bedoelde was dat het niet terecht is dat mensen een oordeel vellen over iemand(over jou bijvoorbeeld) a.d.h.v. een post op een internet-site. Ik denk dat je dat met me eens bent.

    @david: quality over quantity slaat hopelijk niet op het verschil tussen de appstore en de android market... beiden bieden zooi aan en beiden bieden hoge kwaliteit-apps aan. Apple heeft gewoon "iets meer" apps....maar dat zegt niets over de kwaliteit.


    • marcooo
    • Ma 22 mrt 2010, 19:42

    @ iedereen inmiddels ;-)

    Ik blijf erbij dat we elkaar als gadget liefhebbers niet moeten gaan afkraken en proberen een toestel of OS de grond in te boren.

    Dat je interpunctie niet klopt of dat je enigszins dyslectisch bent, dat kan ik vanaf hier uiteraard niet inschatten. Ik las je post en dacht..daar gaaaaan we weer, vandaar dat ik reageerde. Het was dus niet persoonlijk, maar je was de eerste die ik er weer op betrapte. Verder absoluut niets persoonlijks.

    Ik vind het geweldig hier op de site af en toe een kijkje te nemen (dus complimenten voor alle posters en redachteuren!!) , maar wordt zo moe van die mensen die gelijk negatief gaan commenten. Telkens over een Apple stukje die kritieken. Iedereen kent ze inmiddels dus hou ze voor je.

    Ik ben geen fanboy, want ben ontzettend kritisch naar Apple toe. Baal dat ook niet alles mogelijk is, maar mijn keuze met dit fijne toestel te werken is voor mij doorslaggevend.
    Ik werk al 15 jaar in de ict, ik ontwikkel software en help klanten (bedrijven) keuzes te maken in hun automatisering. Weet ook wel een klein beetje waar ik over praat ;-)

    Dus nogmaals..... ik veroordeel niemand, ik ben geen fanboy, zeker is mijn Nederlands niet zo slecht als jij zegt, jij mag Android geweldig vinden (en dat is het ook) , je hebt helemaal gelijk dat Apple vele restricties kent.
    MAAR.. laten we elkaar niet gaan afzeuren of namen noemen. En dat was de reden waarom ik reageerde.

    Hoop dat ik je zo heb kunnen overtuigen ;-)




    • Martijn
    • Ma 22 mrt 2010, 22:16

    En toen waren we allemaal weer vriendjes ;-)


    • David
    • Di 23 mrt 2010, 12:41
    Iphone_comment

    @bregt Met quality over quantity heb ik het over de store en market. Beiden bieden inmiddels zoveel apps dat het voor developers, vooral de kleinere, bijna niet mogelijk is je te onderscheiden. Wat doe je dan, je zoekt naar platformen die kleiner zijn,maar waarbij je wel snel kan opvallen. Vaak hoor je dat Apple veel te streng is met het toelatingssysteem voor de app store, maar ondertussen staan er wel 170000 apps in. De meeste hiervan bieden gewoon weinig nieuws, dat is jammer

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld



Reviews

  • Review: Drie dagen met de Galaxy Note 4 (video) Toestellen

    Samsung heeft de phablet groot gemaakt, letterlijk en figuurlijk. Hoe bevalt de Note 4 na drie dagen?

  • Eerste indruk HTC Desire Eye en Re camera Toestellen

    HTC zet stevig in op foto's, video's en selfies. De Desire Eye en Re camera van dichtbij bekeken,

  • Eerste indruk Sony Xperia Z3; mega accu en dito camera Toestellen

    Sony heeft de Xperia Z3 precies op de juiste punten beter gemaakt dan zijn voorganger en concurrenten

  • Eerste indruk iPhone 6 en iPhone 6 Plus: groter, grootst Toestellen

    De twee nieuwe iPhones zijn vooral groter en ronder dan de voorgangers. Hoort Apple nu bij de 'grote jongens'? Mijn eerste indruk

Poll

Wanneer is jouw angst voor dataroaming verdwenen?

MC Fotofeed

Foto-Donker-Lumia-920

Top 5 toestellen

  1. Nokia Lumia 800 (27197)
  2. Nokia Lumia 900 (22705)
  3. Nokia C6-01 (21916)
  4. Samsung i9100 Galaxy S II (21221)
  5. Foony (20870)


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de MC nieuwsbrief:

DC Mobile

Zoeken

Facebook MCContact met MC

Add to Google
RSS Feed

© 2005-2014 Mobilecowboys.nl - All Rights Reserved - All views and opinions expressed are those of the authors of Mobilecowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines