Crazy Frog pas na middernacht op MTV

Vorig artikel Volgend artikel

Naar aanleiding van de discussie die in Engeland is losgebarsten over de gevolgen voor kids van de misleidende direct response commercials van o.a. ringtone providers heeft MTV besloten dat deze commercials vanaf 1 oktober pas na middernacht op haar muziekzenders uitgezonden zullen worden.

Inmiddels heeft de Engelse reclame code commissie vorige week al besloten dat de betreffende commercials in ieder geval niet voor 21uur meer op de buis mochten komen. Jamster reageerde daarop door een kinderslot optie op haar websites te implementeren om kids te kunnen weerhouden van het onnodig afsluiten van dure ringtone-abonnementen.

Overdag, als de meeste kids op school zijn, blijven de advertenties op MTV overigens gewoon tot 16u meedraaien in de uitzendingen en daarna dus pas weer na 0u00, zo meldt Deutsche Welle.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies