Kikker wint prijs voor meest irritante reclame

Vorig artikel Volgend artikel

Dit is nu eens een prijs die precies op de juiste plek en aan de juiste winnaar is toebedeeld. Hulde!

De alom bekende Axel F. ringtone en bijbehorende reclame van die grijze en mega irritante kikker, alias Crazy Frog, is door het Britse publiek uitgeroepen tot meest irritante advertentie van 2005.

Helaas blijkt uit de cijfers niet dat de irritatiefactor van een advertentie ook negatieve uitwerking heeft op de omzet. In de maand juni alleen al was de reclame 83 keer per uur op een van de TV zenders in Engeland te zien, hetgeen resulteerde in ruim 11 miljoen downloads.

Van de ondervraagden noemde ruim 60% Crazy Frog als 'winnaar', gevolgd door een drietal advertenties van verzekeringsmaatschappijen die in Engeland de methode van Centraal Beheer kennelijk nog niet ontdekt hebben en een advertentie van Phones4U.

De foto hierboven is trouwens van crazydeadfrog.com. Bijzonder leuk om te zien...



Gerelateerde links:
Crazy Frog wordt tastbaar
Crazy Frog in de ijskast?
Geurtones als alternatief voor Crazy Frog
Crazy Frog pas na middernacht op MTV
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies