Nokia 7610 Supernova bij de post

Vorig artikel Volgend artikel

Soms heb je van die dagen dat het allemaal even niet klopt. Vandaag was er zo een. Geveld door een buikgriepje bleef ik wat langer op mijn bed liggen. Tot ik werd wakker gemaakt door de voordeur. Pakketje. Altijd leuk.

Het pakketje bevatte echter wel iets heel mysterieus: alleen een telefoon in een envelop met daarop "voor de cowboys". Geen afzender. Het eerste wat ik dacht was dat ik het telefoontje vast zou moeten gaan gebruiken op een van de komende events als Web 2.0 of Blog 08.

Maar de verbazing werd groter toen ik erachter kwam dat de telefoon de Nokia 7610 Supernova was, een telefoon die nog niet op de markt is uitgebracht. Nog gekker werd het toen bleek dat er foto's op staan. En niet zomaar foto'

Nee, de foto's zijn niet pikant, maar wat wel gek is, ze zijn genomen op het kantoor van Marketingfacts. Wat moest die telefoon nou bij mij? Het werd tijd voor een klein onderzoekje.

In eerste instantie herkende ik het toestel niet. Ik dacht aan de nieuwe N96 of misschien de 6210 Navigator. Dat ik het toestel niet meteen herkende bleek logisch nadat ik nog wat door ging zoeken. Het ging namelijk om de nieuwe Nokia 7610 Supernova. Dit toestel is echter nog helemaal niet op de markt (volgens de site van Vodafone).

Het zou dus kunnen zijn dat het om een promotiestunt gaat. Ik krijg wel vaker mail of post omdat ik voor DC schrijf, maar nog nooit een telefoon. Bovendien zou je verwachten dat er dan op zijn minst een briefje bij zou zitten. En dat zat er niet bij.

Het toestelletje (echt een mooi ding overigens) werd al bijna door mijn vrouw ingepikt, die wilde hem wel hebben. Maar ik wilde eerst wel wat meer weten en belde en mailde links en rechts om de herkomst van de telefoon te achterhalen. Eerst zonder succes, later met wat meer succes. 

Doordat ik met het toestel ging spelen kwam ik erachter dat er foto's op stonden. Op de foto's op het toestel stonden mensen die aan het werk waren. Daar herkende ik er een paar van als zijnde medewerkers van Marketingfacts. Bovendien had Marco Derksen ooit foto's op Flickr gepost van zijn kantoor en die gelinkt op Twitter en ja, die kwamen overeen.

toestelfotos-7610

Navraag bij Marketingfacts leverde in eerste instantie niks op. Een naaste medewerkster van Marco wist er niks vanaf. Marco kwam later via Twitter wel met de mededeling dat hij vorige week wel een dergelijk toestel had getest. Maar hoe die nou bij mij terecht was gekomen...

De vraag is dus nu: is dit een promotie-actie, ben ik de volgende in de lijn om het toestel te testen of is het iets anders? Is er iemand in het kantoor van Marco geweest, heeft daar foto's van gemaakt en die vervolgens naar mij gestuurd? En zo ja, wat moet ik daar dan mee?

Wat denken jullie? Viral of iets anders? In ieder geval heb ik er een mooi toestel bij, dank anonieme verstuurder :).

Bas van den Beld

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies