Google doet uitspraken over mobile ads

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de Search Engine Strategies London event heeft Google een aantal uitspraken gedaan over de huidige status van mobile search en mobile Ads.

David Thacker, senior product manager bij Google adviseerde adverteerders andere formaten te gebruiken voor mobile ads omdat deze voor een ander doel gebruikt worden dan normale zoekopdrachten. Hij gaf hierbij het voorbeeld dat adverteerders Click-to-call kunnen gebruiken om zo direct contact te krijgen met de klant.

Ook zei hij dat mobile gebruikers vooral naar mobile content zoeken zoals ringtones, games, nieuws, sport uitslagen, het weer, lokale bedrijven en product informatie. Mobile gebruikers zoeken voornamelijk met 1-2 woord queries en generieke keywords. Daarom is het beter dat campagnes apart gemaakt en onafhankelijk gemanaged worden. Thacker zei ook dat overall gezien adverteerders in de UK blij zijn met de clickthrough rates en conversies.



Gerelateerde links:
Google news nu ook op je mobiel customizable
Adwords op Google Mobile Search
Google Mobile komt dichterbij
Google Reader nu ook voor mobieltjes
Google test mobile ads in Japan
My Mobile Google
Google Sitemaps nu ook Mobiel
Menno Hoekstra

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies