Man belt 37.760 keer met '118' diensten

Vorig artikel Volgend artikel

OK, je zou nu kunnen denken dat deze 44-jarige Japanner gewoon veel telefoonnummers wilde (laten) opzoeken, maar niets is minder waar. Tijdens de ruim 37.000 gesprekken, soms meer dan 900 op één dag, zei de man zelf geen woord. De reden waarom hij zo vaak belde is omdat hij verliefd geworden was op de vriendelijke stemmen van de callcenterdames aan de andere kant van de lijn. . .

Behalve dat de 'stille' telefoontjes behoorlijk wat extra werk voor de callcenters met zich mee brachten zijn volgens de politie ook diverse dames behoorlijk overstuur geraakt van deze 'stille hijger' .

De Japanner pleegde de ruim 37.000 telefoontjes tussen maart en juli van dit jaar, maar inmiddels, na tussenkomst van de autoriteiten, heeft hij zijn belgedrag aangepast. Hopelijk voor hem zijn de 'directory services' in Japan nog gratis want anders wacht hem binnenkort nog een aardige verassing. . .



Gerelateerde links:
Bijna iedereen stoort zich aan mobiele bellers
Hoge mobiele telefoonrekening leidt tot zelfmoord
Mobiele stress gevaar voor tieners
GSM's werken stressverhogend
GSM's slecht voor het gezinsleven
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies