Hotel spoort klanten aan hun mobieltjes af te geven

Vorig artikel Volgend artikel

De directeur van het Sheraton Hotel in Chicago adviseert sinds kort zijn klanten om hun mobiele devices tijdens hun bezoek aan het hotel toch vooral uit te zetten en in te leveren.

Rick Ueno doet dit niet omdat hij een hekel heeft aan mobieltjes of omdat hij zijn andere klanten een rustig verblijf wil garanderen. Nee, de hotelmanager probeert op deze manier zijn klanten ervan bewust te maken dat ze best wel enkele dagen 'offline' kunnen zijn.

De klanten die van zijn 'offline' service gebruik willen maken kunnen hun mobieltjes uitzetten en, om te voorkomen dat ze zichzelf niet kunnen beheersen, inleveren bij de receptie waar manager Rick er persoonlijk vor zal zorgen dat ze veilig op zijn kantoor achter slot en grendel bewaard zullen worden. Pas als de klant vertrekt of er expliciet om vraagt krijgt hij zijn mobieltje weer terug.

De hotelmanager kwam op het idee toen hij zich enkele weken realiseerde dat hij zelf inmiddels verslaafd was geraakt aan zijn BlackBerry. Op zich een nobel idee, maar ik denk dat de meeste bezoekers van het Sheraton Hotel in Chicago daar vanwege zaken zullen overnachten en of die nu zitten te wachten op een paar dagen 'offline' relaxen. . .



Gerelateerde links:
Mobieltjes even verslavend als roken
Tiener in therapie voor SMS verslaving
Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies