Microsoft betaalt 400 miljoen dollar voor iPad reclame

Vorig artikel Volgend artikel

Microsoft lijkt voor 400 miljoen dollar verzeild te zijn geraakt in een situatie waar de concurrenten van 'Spa' en 'TomTom' ook last van hebben.

De gadget fabrikant sloot deze zomer een vijf jarige sponsor deal met de NFL. Onderdeel van die deal is dat trainers, spelers en de organisatie van de Amerikaanse Football competitie vanaf dit seizoen de Microsoft Surface als officiële tablet gaan gebruiken.

Zoals de foto's hier duidelijk aantonen is dat prima gelukt. Echter, TV commentatoren, die vaak bij dit soort sponsor deals betrokken worden doordat ze af en toe de naam van de producten van de sponsor moeten laten vallen, gingen de eerste week al direct in de fout door regelmatig over een 'iPad' te spreken tijdens het wedstrijdverslag.

DrewBrees-Surface

Zoals gezegd, het is een probleem waar meerdere concurrenten van merken die zo bekend zijn dat ze door de massa als verzamelnaam voor de hele productgroep gebruikt worden mee worstelen. Maar in het geval van Microsoft en de Surface is het extra pijnlijk omdat zij dus 400 miljoen dollar betaald hebben om de Surface op alle velden, in kleedkamers en bij nabeschouwingen te laten opduiken, en vervolgens op TV te horen dat het 'iPad's zijn'. Ik denk dat voor de volgende competitieronde diverse commentatoren wel een mailtje zullen ontvangen met het dringende verzoek om de naam Surface in hhun hoofd te prenten.

Van de andere kant, de Surface levert Microsoft financieel al niets op, anders dan 1.7 miljard dollar verlies, dus die paar honderd miljoen kunnen er ook nog wel bij ;)

EliManning-Surface

Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies