Juridische paranoia van Apple treft een café in Bonn

Vorig artikel Volgend artikel

Vanochtend werd ik door Cowboy Marc via twitter attent gemaakt op een bijzonder bericht over een klein café in het Duitse Bonn, Apfelkind genaamd dat het slachtoffer lijkt te worden van de juridische paranoia van Apple.

Het café heeft namelijk, volgens Nu.nl, een brief van Apple advocaten ontvangen dat ze hun logo moeten aanpassen om juridische problemen te voorkomen. Wat een waanzin! Gelukkig heeft café Apfelkind al laten weten niet op de eis van Apple in te zullen gaan en hun advocaat heeft ook al beroep aangetekent tegen de eis van Apple. Kijk hieronder zelf maar hoeveel de logo's van Apple en Apfelkind op elkaar lijken (NOT!)

Apfelkind-Apple-Logo1

Het enige dat je kunt zeggen is dat beide logo's als basis een appel hebben, zucht... Ik ben benieuwd hoever Apple bereid is deze zaak door te voeren. Letwel, bedrijven hebben natuurlijk het volste recht om hun (geregistreerde) beeldmerken te beschermen, maar in dit geval is het toch een beetje overdreven van Apple om te roepen dat het logo van Apfelkind te veel op hun eigen logo lijkt. Om nog maar te zwijgen van het 'bereik' van het logo van een lokaal cafeetje in Bonn. Ja, een café en geen winkel, of fabrikant, van (mobiele) gadgets.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies