Klanten bepalen salaris van BelCompany medewerkers

Vorig artikel Volgend artikel

BelCompany start met een, zoals ze het zelf noemen, 'revolutie in de telecommarkt', door de tevredenheid van klanten te laten meewegen in de hoogte van de beloning van het winkelpersoneel.

Een prima initiatief als je het mij vraagt want bij sommige telefoonwinkels is de service en klantvriendelijkheid soms ver te zoeken. Het risico dat medewerkers bij slecht presteren een deel van hun salaris verliezen zal volgens mij de service en klantvriendelijkheid alleen maar ten goede komen.

Hoe werkt het 'revolutionaire beloningssysteem van de BelCompaby dan? Nou, klanten kunnen op de website belcompany.tevreden.nl de BelCompany winkel van hun aankoop beoordelen. De totaalscore van elke winkel wordt vervolgens als beloningsfactor verwerkt in de beloning van de winkelmedewerkers.

Paul Vreeburg (BC): “Wij nemen de mening van onze klanten heel serieus en nu hebben we een systeem waarmee we deze feedback direct kunnen verwerken. Als dat mogelijk is is de vraag eigenlijk waarom zou je dit als bedrijf niet doen? Een tevreden klant heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit. We zijn al een tijdje aan het kijken hoe we dit kunnen laten meetellen in de beloning van onze winkelmedewerkers. Ik ben heel blij dat wij de mening van onze honderdduizenden klanten nu ook daadwerkelijk kunnen gebruiken bij het beoordelen van onze medewerkers. We hopen dat we hiermee de dienstverlening aan onze klanten verder kunnen verbeteren en dat de klanttevredenheid in de komende jaren naar een nog hoger niveau stijgt.”

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies