Een op de vier iPhones gaat binnen twee jaar kapot

Vorig artikel Volgend artikel

Tja, eerder vandaag kon je al een filmpje zien van een stuiterende iPhone 4 die, na vier pogingen, uiteindelijk toch kapot ging. Dat is natuurlijk geen schade door 'normaal gebruik' en daarom is dit bericht, op het eerste gezicht, ook een stuk verontrustender.

SquareTrade, een van de garantie providers van de iPhone, meldt namelijk dat maar liefst 25.6% van alle iPhones binnen de eerste twee jaar te maken krijgen met een of andere storing die gerepareerd moet worden.

Dat lijkt heel veel, en is het eigenlijk ook, maar volgens SquareTrade ligt het storingspercentage bij de iPhone lager dan het gemiddelde van de gehele mobiele industrie. Daarnaast lijkt de iPhone zelf kwalitatief ook iets beter geworden te zijn want een jaar geleden, toen alleen nog de iPhone en iPhone 3G op de markt waren, lag het percentage op ca. 33%.

Als je kijkt naar de iPhone 3GS is "power" de bron van de meeste problemen, gevolgd door het touchscreen, batterij-duur en de buttons. Als je de 3G en 3GS vergelijkt valt dus op dat Apple de buttons en het scherm aanzienlijk heeft verbeterd terwijl stroom en batterij gerelateerde problemen juist zijn toegenomen. Via

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies