PIN code van overleden klant nodig op zijn abbo op te zeggen

Vorig artikel Volgend artikel

Ja hoor, we hebben weer een bizar 'Only in America' verhaal gevonden.

Daar heeft Cynthia Lacy namelijk ruim een half jaar geprobeerd het mobiele abonnement van haar overleden vader stopzetten maar de provider, Verizon, bleef vasthouden aan het protocol dat daarvoor de PIN code van het account van de overleden klant nodig was.

Nu heeft natuurlijk niet iedereen (lees: vrijwel niemand) de beschikking over PIN codes van familieleden. Ik bedoel, daarom is het een P(ersonal) I(dentification) N(umber), toch? Zo ook Cynthia. Als bewijs dat haar vader toch echt niet meer onder de levenden was stuurde ze Verizon ook de overlijdens acte, maar zelfs dat mocht niet baten.

Diverse telefoontjes met de provider om te pogen het contract, dat inmiddels al maanden na de dood van haar vader nog steeds actief was, strandden telkens op de vraag om de PIN code. "Sorry, maar we kunnen niets voor u doen", was het antwoord dat Cynthia telkens kreeg. Vervolgens werd de verbinding verbroken en bleef het mobiele abonnement bestaan.

Uiteindelijk besloot Cynthia om een lokale krant in de arm te nemen om daar haar bizarre ervaringen met Verizon openbaar te maken. Dat hielp want eindelijk werden ze wakker bij Verizon en inmiddels is het contract met terugwerkende kracht per 1 september 2009 (nog steeds 3 maanden ná de dood van haar vader, maar goed) ontbonden. Cynthia krijgt ook de abonnementskosten van de periode daarna terug.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies