Vodafone klanten kunnen zich straks steeds vaker 'zelf helpen'

Vodafone klanten kunnen zich straks steeds vaker 'zelf helpen'

Nieuw IT systeem moet het werk voor de provider en klanten makkelijker maken

Vorig artikel Volgend artikel

Klanten van Vodafone krijgen de komende maanden via My Vodafone steeds meer zelfservicemogelijkheden. De rode provider werkt aan de invoering van een nieuw IT systeem waar momenteel al meer dan 600.000 klanten in ondergebracht zijn. De komende weken komen daar nog eens 1.6 miljoen klanten bij. Dat zijn met name particulieren en klein zakelijke gebruikers. In de tweede helft van dit jaar worden groot zakelijke klanten gemigreerd.

De klanten voor wie het nieuwe systeem al operationeel is krijgen per direct een inzichtelijkere rekening en kunnen nu bijvoorbeeld ook meerdere abonnementen beheren met één My Vodafone account. Het moge duidelijk zijn dan meer zelfservice uiteindelijk ook een voordeel is voor de provider zelf. Klanten kunnen bepaalde zaken makkelijker vinden en regelen zonder tussenkomst van een klantenservice medewerker. Ofwel, Vodafone heeft straks wellicht minder personeel nodig. De komende maanden is dat echter nog niet aan de orde want de provider zal de klantenservice in Maastricht tijdelijk gaan uitbreiden met 100 extra medewerkers om de migratie te begeleiden.

VF-MTR-620
Mocht je op zoek zijn naar (tijdelijk) werk op de klantensevice van Vodafone dan kant dit je werkplek worden, in Maastricht


Uit het persbericht:

Op termijn profiteren alle klanten van meer gemak en ondersteuning, zoals verbeterde (zelf)servicemogelijkheden en een verbeterd inzicht in hun verbruik en kosten via de website of app. Ook maakt het voor klanten niet meer uit of ze in de winkel, aan de telefoon of online geholpen worden. Servicemedewerkers van Vodafone gebruiken straks één systeem waardoor ze altijd volledig inzicht hebben in wat er eerder besproken is met de klant.

De 600.000 klanten die nu zijn verhuisd naar het nieuwe systeem, maken deel uit van de groep particuliere en kleinzakelijke klanten die in eerste instantie worden overgezet. In de komende maanden worden nog eens ruim 1,6 miljoen van hen verhuisd. In de tweede helft van 2015 volgen de grootzakelijke klanten. Klanten hoeven zelf niets te doen en worden persoonlijk geïnformeerd als hun vernieuwde My Vodafone-account beschikbaar is.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies