Vodafone heeft er de kracht niet meer voor

Vodafone heeft er de kracht niet meer voor

‘Power to You’ wordt ‘The Future is Exciting. Ready?’

Vorig artikel Volgend artikel

Met onmiddellijke ingang heeft Vodafone eind vorige week besloten om haar sinds jaar en dag bekende, en wat mij betreft nog steeds prima te gebruiken, slogan “Power to you” te vervangen. Schijnbaar heeft de rode provider er de kracht niet meer voor. Vanaf nu is “The Future is Exciting. Ready?” de nieuwe merkclaim die wereldwijd gebezigd gaat worden.

Niet alle verandering hoeft goed te zijn
Het is op zich nog wel te begrijpen dat Vodafone uit wil stralen dat de toekomst nog heel wat in petto heeft, maar de vraag of je klaar bent om de spannende toekomst tegemoet te treden is even onzinnig als overbodig. De toekomst is namelijk onontkoombaar en of die spannend wordt, daar heb je zelf maar in beperkte mate invloed op. Maar goed, volgens Vodafone is het doel van de nieuwe slogan vooral om de consument (ons dus) uit te nodigen om samen met de provider te ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is. Daar kan ik nog wel iets bij bedenken, maar of deze gebiedende slogan met vragende ondertoon daar nu iets aan bij gaat dragen? Ach, het zal wel weer een campagne zijn die bedoeld is om door herhaling een stukje herkenning te creëren. Zoals ze dat bij Vodafone ooit probeerden met een serie onbegrijpelijke reclames waarin de klanten van concurrenten weggezet werden als brabbelende, lelijke en domme beesten. Iets met een plank en het misslaan daarvan? De toekomst zal het moeten uitwijzen ;)

4G onder water zonder haaienbeten
Een van de nieuwe ontwikkelingen waar Vodafone momenteel aan werkt is 4G dekking onder water. Dat schijnt nogal een uitdaging te zijn. De signalen van zendmasten zijn onder water moeilijk tot niet te ontvangen en waterdichte zendmasten zijn nog erg zeldzaam. Maar, de rode provider is er in geslaagd om 4G dekking onder water aan te bieden. Om dat te demonstreren is het op 12 oktober in Amsterdam mogelijk om onder water, met een speciale waterdichte VR bril, met haaien te zwemmen. Virtuele haaien uiteraard. Zonder kans op haaienbeten dus. Daarvoor zijn in Zuid Afrika exclusieve 360 graden onder water opnames van witte haaien gemaakt. Spannend! Of zoals Vodafone zegt, Exciting! ;)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies