Rihanna gaat Samsung Galaxy producten promoten voor 25 miljoen dollar

Rihanna gaat Samsung Galaxy producten promoten voor 25 miljoen dollar

Vorig artikel Volgend artikel

Dat adverteren loont heeft Samsung de afgelopen acht jaar meer dan eens bewezen. Mede dankzij enorme marketing campagnes, en natuurlijk ook diverse prima producten, is de Koreaanse fabrikant uitgegroeid tot 's werelds grootste smartphone merk.

Voorlopig lijkt het er nog niet op dat Samsung die strategie overboord gaat gooien. De Koreanen hebben namelijk een deal gesloten met wereldster Rihanna. Samsung pompt de komende periode 25 miljoen dollar in een nieuw album en tournee van de zangeres. In ruil daarvoor zal Rihanna de Samsung Galaxy producten en de Milk Music online radio van de fabrikant gaan promoten.

Zowel Rihanna als Samsung hebben nog niet officieel gereageerd op deze berichten maar volgens de New York Post is de deal wel degelijk al beklonken. Er is in totaal zo'n zeven maanden over onderhandeld en onlangs werd manlief en manager Jay Z nog gespot toen hij het hoofdkantoor van Samsung in de VS verliet.

Het is zeker ook niet de eerste keer dat Samsung een (wereld)ster strikt voor het promoten van een van haar producten. Enkele maanden geleden was Rita Ora te zien in een commercial voor de Galaxy S6 (zie video).

Sterren die een sponsor deal met smartphone fabrikanten sluiten is overigens niks nieuws. In het verleden liet David Beckham zich onder anderen al strikken door Vodafone, Motorola en Samsung. Vorig jaar werd Avicii nog even het gezicht van Alcatel OneTouch. En Rihanna deed in het verleden al eens iets met en voor Nokia. Maar ja, dat merk bestaat nauwelijks nog en is al helemaal niet sexy meer ;)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies