Minder klanten, minder omzet en toch meer winst voor T-Mobile Nederland

Minder klanten, minder omzet en toch meer winst voor T-Mobile Nederland

Het aantal post-paid klanten groeide wel; evenals de omzet uit non-voice diensten

Vorig artikel Volgend artikel

T-Mobile Nederland heeft in het tweede kwartaal haar totale klantenbestand met een half procent zien dalen. Ook de omzet ging, vergeleken met een kwartaal eerder, 1.5% naar beneden. Toch wist de magenta provider wel meer winst te boeken. Dat hebben ze vooral te danken aan een flinke groei van het aantal klanten met een abonnement (post-paid) en het feit dat steeds meer omzet, en winst, geboekt wordt met zogenaamde non-voice diensten. Denk aan de mobiele data abonnementen.

T-Mobile telt momenteel 2.86 miljoen klanten met een abonnement; 106.000 meer dan drie maanden geleden. In totaal, inclusief prepaid, hebben 3.67 miljoen Nederlanders een simkaart van T-Mobile in hun toestel zitten. De omzet bedroeg 319 miljoen Euro en daarvan was 102 miljoen pure winst. Dat komt neer op een winstmarge van 32%. Niemand hoeft dus medelijden te hebben met providers en het feit dat ze over enkele maanden binnen de EU geen roamingkosten meer in rekening mogen brengen. Die redden zich wel ;)

Uiteraard zet ook de groei van het dataverbruik door klanten gestaag door. Bij T-Mobile werd afgelopen kwartaal 58% meer data verstookt dan een jaar eerder. Ook verdiend de provider steeds meer aan zogenaamde non-voice diensten. Op dit moment is namelijk 62% van alle omzet afkomstig uit non-voice. Een jaar geleden was dat nog 58%.

Zendmast-a
Het (4G) netwerk van T-Mobile is de afgelopen jaren volledig vernieuwd. Dat heeft ook een positieve uitwerking op de resultaten

De kwartaalcijfers van T-Mobile Nederland zijn zoals gezegd zeker niet slecht te noemen. In tegendeel. Het is dan ook niet zo gek dat de CEO van de magenta provider een tevreden man is.

Mark Klein: "Ik ben zeer tevreden over de aanhoudende groei van ons postpaid klantenbestand. Deze is het resultaat van onze voortdurende focus op kwalitatieve (postpaid) klanten sinds begin vorig jaar. We schrijven deze groei toe aan de verbeterde netwerkperceptie, betere service en klantgerichte proposities. Het aantal klanten met een BEN-contract in de budget-markt is in het tweede kwartaal voor het vijfde kwartaal op rij gestegen, geholpen door aantrekkelijke ‘value for money’ proposities en de invoering van 4G-internetbundels.

Persbericht

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies